G
Guest
Guest
Jag tittade nyss på en film som handlade om några bråkiga ungar på en skola under mitten på 1900-talet (var nog 30 tal eller något sådant)... Detta gav mig iallafall lite ideer till ett äventyrsupplägg till Call of Cthulhu... Eftersom lärarna ofta känns grymma och onda så kan man ju bygga vidare på detta lite... Tanken är som följande:
Spelarna får ta rollen av stökiga undomar som studierna inte fungerar så bra för. De skickas då på en sommar skola som finns på en ö eller någon annan avskild plats där det inte finns någon chans för ungarna att "fly" från sina studier... (tillägg: Det kan ju även vara så att vissa ungar bara har svårt för sina studier och behöver läsa lite extra... Det behöver inte bara vara stökiga pojkar/flickor)
Vägen till fastlande går bara genom en båt som kommer varje lördag för att leverera mat, dryck, infromation från omvärlden och diverse... Ön består av 4 mindre hus som ett är själva skolan. Ett där lärare har sina sovrum men även något uppehållsrum och lite annat... Det tredje till hör tjänste folk, kockar, städeskor och annat folk som sköter om stället... Det sista är undomarnas sov ställe som delas upp genom att pojkarna sover på uppevångingen och flickorna på bottenvåningen... Att vara ute på kvällar och nätter är förbjudet och ungdomarna som gör detta kan förväntasig ordentligt med smisk, stryk eller liknande...
Lärarna på denna ö ska vara en grupp på 4-8 personer som är de där riktigt onda lärarana som inte tål att någon käfftar eller kommer till lextionen utan att ha kammat sig... Men detta är inte det värsta... Lärarnas plan är att använda barnen som offer för deras mörka planer. Jag tänkte mig att ön också skulle ha gamla hemligheter... en gravkummel eller gammal kyrka som lärarna hittat och fått upp ögonen för... De har sedan blivit besatta och gör allt för den mörka varelsen som hemsöker ön... Som sagt så ligger undomarna väldigt risigt till för att inte säga jävligt risigt till... Och detta kommer de kanske att komma underfull med under spelets gång... Vaknar mitt i natten av skumma grejor, hör skrik och annat gött... Så planen är väll att till slut ta sitt förnufft till fånga och smita ut på nätter för att se vad det är för skummt som lärarna gör mitt i natten...
Jag tänkte lägga upp äventyret som så att varje dag/vecka har sina fasta händelser och spelarna få agera efter det. Hela grejen ska börja ganska lugnt... sedan kommer spänningen och till sist bryter helvetet löst...
Men först ska det börja med att en unge försvinner och polisen kallas in men de tror ju bara att "en av de där stökiga ungarna" har försökt rymma och det är upp till spelarana att undersöka vad som egentligen har hänt...
Hmm... så det kanske var lite luddigt men det var i alla fall lite av ideen som jag fick fram för knappt en timme sedan...självklart finns det ju en massa saker att lägga till och sådant men det känns som att själva grundideen är lagd...
Tankar och sådant tack!
Spelarna får ta rollen av stökiga undomar som studierna inte fungerar så bra för. De skickas då på en sommar skola som finns på en ö eller någon annan avskild plats där det inte finns någon chans för ungarna att "fly" från sina studier... (tillägg: Det kan ju även vara så att vissa ungar bara har svårt för sina studier och behöver läsa lite extra... Det behöver inte bara vara stökiga pojkar/flickor)
Vägen till fastlande går bara genom en båt som kommer varje lördag för att leverera mat, dryck, infromation från omvärlden och diverse... Ön består av 4 mindre hus som ett är själva skolan. Ett där lärare har sina sovrum men även något uppehållsrum och lite annat... Det tredje till hör tjänste folk, kockar, städeskor och annat folk som sköter om stället... Det sista är undomarnas sov ställe som delas upp genom att pojkarna sover på uppevångingen och flickorna på bottenvåningen... Att vara ute på kvällar och nätter är förbjudet och ungdomarna som gör detta kan förväntasig ordentligt med smisk, stryk eller liknande...
Lärarna på denna ö ska vara en grupp på 4-8 personer som är de där riktigt onda lärarana som inte tål att någon käfftar eller kommer till lextionen utan att ha kammat sig... Men detta är inte det värsta... Lärarnas plan är att använda barnen som offer för deras mörka planer. Jag tänkte mig att ön också skulle ha gamla hemligheter... en gravkummel eller gammal kyrka som lärarna hittat och fått upp ögonen för... De har sedan blivit besatta och gör allt för den mörka varelsen som hemsöker ön... Som sagt så ligger undomarna väldigt risigt till för att inte säga jävligt risigt till... Och detta kommer de kanske att komma underfull med under spelets gång... Vaknar mitt i natten av skumma grejor, hör skrik och annat gött... Så planen är väll att till slut ta sitt förnufft till fånga och smita ut på nätter för att se vad det är för skummt som lärarna gör mitt i natten...
Jag tänkte lägga upp äventyret som så att varje dag/vecka har sina fasta händelser och spelarna få agera efter det. Hela grejen ska börja ganska lugnt... sedan kommer spänningen och till sist bryter helvetet löst...
Men först ska det börja med att en unge försvinner och polisen kallas in men de tror ju bara att "en av de där stökiga ungarna" har försökt rymma och det är upp till spelarana att undersöka vad som egentligen har hänt...
Hmm... så det kanske var lite luddigt men det var i alla fall lite av ideen som jag fick fram för knappt en timme sedan...självklart finns det ju en massa saker att lägga till och sådant men det känns som att själva grundideen är lagd...
Tankar och sådant tack!