Nekromanti One Can Have Her, nytt noir-rollspel

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen One Can Have Her, nytt noir-rollspel
One Can Have Her (officiell hemsida) är ett rollspel inspirerat av klassisk film noir. Rollpersonerna är jagade män som alla är knutna till samma kvinna, femme fatalen. Vid berättelsens slut vet man om någon av dem får henne och uppfyller sina drömmar, hamnar i fängelse eller dör.

Gå till nyheten/notisen

Ackerfors

Alas, your rapids!
Fasen vad ballt, jag har sett fram emot spelet länge men aldrig förstått att det legat så nära i tiden. Frågan är: Kommer du släppa det i någon annan form än PDF?

Jonas Ferry

Swordsman
Tryckt version

Hej!

One Can Have Her kommer med allra största sannolikhet att släppas i bokform via Lulu lite längre fram. En stor anledning till att jag släpper PDF:en först är för att hinna ta emot kommentarer och fixa till det som behövs innan trycket.

När man köper spelet köper man nämligen inte bara en PDF, utan tillgång till alla framtida versioner. Om någon hittar fel i exemplen eller vill ha en mer utförlig beskrivning av något kommer jag att ge ut en ny PDF som alla som betalat får tillgång till. När jag känner mig mogen släpper jag spelet i tryckt form.

Utan att lova något om kostnader tänker jag mig också att det blir någon form av paketdeal med PDF+tryck. Har man tidigare köpt PDF-versionen får man köpa den tryckta versionen för en billigare slant än de som inte har PDF:en.

- Jonas

Jonas Ferry

Swordsman
Ett tillägg: The Escapist

Den amerikanska speltidningen The Escapist intervjuade mig om One Can Have Her till sitt senaste nummer. Ni hittar artikeln Girlfriend, Rat på deras hemsida.

Jag svarar gärna på frågor här om artikeln skulle väcka några, så slipper ni registrera er på deras forum.

- Jonas

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Tryckt version

Ah, det låter ju överlag schysst, så jag ska ta och kicka igång mitt paypalkonto och köpa det. Är så pass nyfiken att det kan vara värt det, ville bara försäkra mig om att du inte släpper spelet i tryckt form en vecka senare. :gremsmile:

Big Marco

Läskig
Grattis Jonas! Kul att se OCHH i färdig form, spelet förtjänar en framskjuten plats. =)

*klapp på axeln och en bourbon i ett välanvänt glas*

Jonas Ferry

Swordsman
PayPal och enklare alternativ

Haha, nej, det dröjer nog ett tag innan den tryckta versionen kommer. Dessutom kan du se PDF-köpet som en delbetalning på den tryckta versionen om du vill, om du vill ha en sådan i framtiden.

Jag kan förresten förstå om det finns folk på Rollspel.nu som tycker att PayPal verkar omständigt. Varför betala $10 till mig som jag sedan måste växla tillbaka till svenska kronor? Därför går det bra att maila mig, använda kontaktformuläret på One Can Have Her-sidan eller skicka ett PM om ni hellre betalar med en vanlig banköverföring.

Hör av er i så fall så skickar jag mina kontouppgifter och hur mycket spelet kostar enligt aktuell dollarkurs (enligt Forex). Det är nog ett enklare sätt att betala för svenska kunder som inte redan använder PayPal. Säg till vilken mailadress ni använder i meddelandet så skickar jag uppgifterna dit.

- Jonas

Jonas Ferry

Swordsman
Tack!

Det krävdes att jag tog ledigt från jobbet ett tag, men det var det värt. Det är vackert att se sin lilla bebis blinka förvånat när den plötsligt säljs för $10 på internet.

- Jonas

Mogger

Hipsteranka
Beställt!

Det var en trevlig överraskning. Jag har snackat en hel del om spelet med mina polare utan annat än de spelrapporter jag läst i ryggsäcken. Coolt att få hela spelet!

Sköts allt automagiskt (på rollspelsforum får man säga så när man är upprymd :gremsmile: ) ? Kommer luntan med mail på en gång?

Johan K

Gammal & dryg
Trevligt med ännu ett noir-inspirerat spel.
Dock så är jag & paypal inte vänner med varandra, så om du har med dig spelet vid nått konvent så är det inte omöjligta tt jag köper det..

/ Johan K, som fortfarande är datalös. :gremsuck:

Jonas Ferry

Swordsman
Hur det går till

Hej,

Roligt att du är intresserad. Jag ser verkligen fram emot en spelrapport, kanske i Krönikeforumet här på Rollspel.nu, om ni spelar spelet. Det är alltid skoj att höra hur det går för de stackars tragiska huvudpersonerna, och om någon kommer undan med livet i behåll!

Så här går själva betalning-"få tag på spelet" till: Så snart PayPal meddelar mig att du betalat så skickar jag ett mail med nedladdningsinstruktioner till mailadressen du angett hos PayPal. Jag mailar inte själva PDF:en, utan du får gå till en lösenordsskyddad sida och ladda ner den. Där kan du sedan alltid komma åt senaste versionen av spelet, om jag någon gång uppdaterar den eller rättar fel.

Du har ett mail som väntar på dig.

- Jonas

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Hurra vad roligt!

Nu kan fler få chansen att spela spelet.

Jag som bara för ett par veckor sedan berättade för några vänner om spelet och sa att jag tyckte det var färdigt men inte släppt ännu.

Nu kan jag visa var de kan skaffa det.

Man Mountainman

Storsvagåret
Recension

Jag har nu läst och recenserat One Can Have Her: recensionen finns här på min blogg. Recensionen är endast baserad på genomläsningen, men jag hoppas kunna speltesta det om inte allt för länge och få upp en speltestrapport.

Det vore kul om du, Jonas, ville läsa recensionen och kommentera, särskilt som jag bakat in några regelfrågor i texten.

/Kalle

Jonas Ferry

Swordsman
Re: Recension

Tackar! Nu har jag svarat på bloggen. För folk som är nyfikna på One Can Have Her kan jag rekommendera att läsa Dnalors recension.

- Jonas