Nekromanti Online [Fantasy Grounds] - GM söker Spelare

Lightmare

Veteran
Hej, Daniel här.
Jag tänkte starta en ny rollspelsgrupp och söker nya spelare.

Jag hoppas få ihop en grupp för 5e på mellan 3-5 spelare baserat på hur rollspels tunga spelarna är.

En gång i veckan antingen lördags kvällar eller söndags eftermiddagar. Tid sätts efter gruppen är samlad.

Vi kör via Fantasy Grounds, jag har inte ultimate versionen. Vi kör voice kommunikation över Discord i Svenska och Engelska.

Du förväntas dyka upp i tid, delta aktivt, respektera alla deltagare etc.

Settingen är min egna, mer information på förfrågan. Grundidén är dock att alla Raser finns, spelkaraktärerna behöver inte försvärja sig, vara med i en organisation eller tjäna någon för att bli kraftfull. Divine power kommer inte från gudarna - gudarna kommer från divine power.

FAQ:
Houserules:

Point Buy (optional):
Du måste använda Point Buy systemet för att sätta dina "ability scores".

Jag är inte helt fast på detta, men undantaget är om all är okej med att någon (eller flera) rullar, och gör det framför mig. Får man skit ska man spela med skit, får man guld, så spelar man med guld.

Race Ability Scores:
Du väljer en av "ability scores'en" från din ras, och en till från dom övriga fem, du bestämmer vilken av dom som får +2 och +1, den "ability score" som får +2 blir din Primära Ability modifer som jag ibland kommer och kalla på för generella rullar där jag inte använder en specifik stat, utan istället vill representera din karaktärs "kärn-styrka".

Skills:
Intimidation är i princip bort plockat, den går inte på charisma, och används för att uttrycka 'bloodlust' eller 'killing intent'.
Appraisal är tillagt.

Feats:
Visa feats har antingen blivit kombinerade, andra har förstärkts, ny har lagts till.

Character Creation (temp):
Human variant finns inte. Alla får en 'önskning' för något 'custom' som dom vill ha till sin karaktär. Om man inte har något man vill ha så väljer man en feat.

DM Still:
Core Philosphy:
Jag vill förverkliga spelarens vision av sin karaktär (inom visa gränser), vi spelar tillsammans och med goda avsikter, vi vet att vi inte kommer få precis som vi vill ha det och att man kommer behöva kompromissa. jag brukar försök hålla världen så verklighetstroget så möjligt med magi och allt.

Play Above the Table:
Vi spelar över bordet, inga knivar i ryggarna bakom ridån. All spelarna kommer generellt att ha tillgång till all information som dom andra känner till och separerar det från vad sin karaktär vet, t.ex om en NPC och PC pratar i elvish alla andra spelarna hör vad som sägs, om en karaktär mördar fången dom har räddat medans alla andra sover så ser alla spelarna det.

Detta kan skiftas baserat på hur gruppen vill ha det, från min sida så vet jag att det är svårare att behålla sammanhållning när man inte har varandra face-to-face, at ta illa upp när någon gör något och så vidare.

Roleplay:
Jag lägger mycket vikt på Rp'eandet, och att man uttrycker sin karaktär. Jag tycker om att ge ut mindre Modifikationer som ger spelmekaniskt uttryck till en fasett av en karaktärs dimension.

Power Ups:
Jag ger både positiva och negativa effekter baserat på vad som händer när vi spelar, hur/vad karaktärer gör, hur tärningen rullar etc. Det händer inte hela tiden, och är ofta så grejer som bygger ut karaktären mer.

XP:
All Xp delas lika mellan alla karaktärerna. Om någons karaktär har råkat ut för något som reducerat dens Xp så får den extra Xp ut över sin del så att dom kommer ikapp.

Encounters:
Ett 'Encounter' handlar inte om att 'klara' det, utan om att ha 'haft' händelsen. Jag ger ut Xp för att man har stöt på det, och sedan ger jag Xp baserat på vad som hände, vad det ledde till och hur det hanterades.

Nästan allting kan anses vara ett 'Encounter', det viktiga är 'tillförde det till sessionen? / bidrog det till sessionen?'. Om svaret är 'Ja', då var det ett 'Encounter'. Mina sessioner brukar avslutas med att spelarna nämner händelser som dom tycker va Xp-givande, och jag antingen håller med och ger Xp eller inte håller med. Hur mycket Xp något ger baserar jag på hur mycket jag kände det gav till session.

Jag ger i genomsnitt mindre bas-Xp för ett 'Combat Encounter', och sedan läger jag till baserat på vad som hände under 'the Encounter', hur det hanterades och hur mycket det bidrog med till storyn och karaktärerna. Om t.ex två karaktärer spenderar en fight med att försöka one-up'a varandra så tillför det till karaktärernas relation, om någon vägrar att slås med motståndaren med ett bindande svärd för att den är rädd för eld så bygger det ut på dens karaktär, om ni stöter på ett troll med en trästam som klubba och lägger benen på ryggen så har ni haft Encounter'et.

Har du frågor så skriv gärna till mig, om du vill delta; meddela vilken av tider du kan.