Nekromanti Online?

Zemoz

Veteran
Hej!
Det är så här att jag söker efter ett bra online rollspel som inte kostar skjortan. Jag har testat att spela Aardwolf men det var inget för mig.

Är det någon här som har något förslag på ett rollspel för mig? det får gärna vara grafiskt!

Tack på förhand!

Foggmock

Myrmidon
Så kallade MMORPG's (ja, det låter som en fjärt, men betyder Massive Multiplayer Online Role-Playing Game) brukar det finnas ett helt gäng av på MPODG, och en hel del är gratis.

MUD:ar (står oftast för Multi-User Dungeon) är oftast inte grafiska, men är i regel då istället gratis i 99 fall av 100. Oftast behöver man någon liten klient för att ansluta, men väl uppkopplad är det bara att börja spela. Här går det oftast att googla sig fram till en stor (vilket oftast innebär att den är bra) MUD, eller så kan man hitta en MUD och gå in och fråga vilka andra MUD's folk spelar på och följa upp tipsen.

Av de MMORPG's som kostar pengar som jag har testat är det inget jag direkt fastnat för. Jag har lite svårt för att alla man kan interagera med förutom de som bara slänger på en uppdrag eller köper saker av en är fjortonåringar som är ute efter att levla upp sin karaktär så snart som möjligt, och dessutom gör det med dålig engelska. Earth and Beyond funkade hjälpligt, EVE Online betatestade jag bara, hade inte råd att fortsätta men på betastadiet verkade det lovande. Nu senast var det Lineage 2, som var ... inte imponerande. Det var stelt och det fattades innehåll.

Fogge - nykter MUD:oman och avskräckt MMORPG:are

Big Marco

Läskig
Du kan ta en titt på svenska Project Entropia, som finns här. Spelet är gratis att ladda hem och har inga månadsavgifter.

Zemoz

Veteran
Tack för svaret!
Eve online har jag redan spelat ett tag med tröttnade efter ett tag. Man kanske skulle ha väntat tills den nya patchen kom men som jag fattade det så skulle den göra allt mycket svårare.. då är det ju inte kul ju. :gremsmile:

L337

Warrior
Fast sedan är det ju en annan sak att allt man köper i project entropia köper man för riktiga pengar...