Nekromanti Onsdagsträff i Stockholm?

magoo

Hero
Jag ska på kurs till Stockholm onsdag - torsdag. Jag tänkte strosa förbi SF-bokhandeln och sen har jag ingen aning om vad jag ska pyssla med.

Finns här någon forumit som är sugen på att käka middag eller sitta och hänga på ett café med en vilsekommen Umeåbo?

Eftersom jag kursar vid Slussen och hotellet jag bor på ligger vid Centralstationen tänkte jag hålla mig däromkring. Jag är inte helt obekant med Stockholm men jag tänkte slippa åka t-bana ut i ingenstans.

/Magoo tycker: ensam på hotell är ingen rolig kväll

magoo

Hero
Jepp, min kurs slutar kl 15 så jag har mycket tid att fördriva.

Onsdag den 20/9 alltså!

/Magoo

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag hade gärna hittat på något men är för tillfället drabbad av en elak muskelsträckning i ryggen, så jag kommer att stanna hemma och kvida och stappla runt som en 150-åring.

Annars finns många trevliga fik i Gamla stan (som ju, praktiskt nog, är beläget mitt emellan Slussen och Centralstationen): Kaffekoppen/Chokladkoppen vid Stortorget, eller Café Edenborg på Stora nygatan.

Vill man svinga en bägare eller käka lite finns ju stockholmsforumiternas gamla stamlokus Wirströms, även det på Stora Nygatan.

Fast det hela hänger förstås på att du hittar någon stockholmsforumit som kan göra dig sällis. Att sitta där helt allena kanske inte är så lajbans.