Nekromanti Optiskt Kamouflage

T-RED

Warrior
Ja jag vet att det tagits upp tidigare men bara den rent militära aspekten eller vad man ska säga...
Finns det optiskt kamouflage (år 2059) i form av rockar eller liknande som i ghost in the shell som fungera i stadsmiljö eller är det bara gömma fordon i de skogar som kan tänkas finnas kvar som är aktuellt.
Och om så är fallet skulle man kunna få tag på ett sådant på ett någorlunda enkelt sätt om man har smärre kontakter i den undre världen.
I sådana fall skulle man ju kunna knalla rakt in var som helst där de inte har IR bevakning och leva loppan.
Nån som vill dela med sig av sinna åsikter?

fusk

Warrior
det finns ju ett cybertech som heter "display hud"(och ett annat som heter "IR osynlig hud") som fungerar som det du beskriver, bara inte så bra.
frågan jag ställer mig när jag ser ett sådant tillbehör är "vem använder det"?
svaret är att ingen förutom mutisar och lönnmördare/krigsbiodroider kan tänkas använda det, för det är nog ett av dom mest skumma cybertech tillbehör. förutom att det är ganska socialt dödande så är det dessutom onödigt eftersom en overall hade fungerat precis lika bra!
så jag föreslår att du läser beskrivningarna för de två cybertecherna och sedan säger att det är overaller istället, så har jag gjort :gremsmile:

Boboliwsy

Warrior
Finns det inte nåt som heter kameleontoverall i utrustningslistan? Fast det kanske är nåt helt annat...

fusk

Warrior
kameleontoverall

Jo, det stämmer. :gremsmile: Hur kan jag ha missat detta? Men det är antagligen bara en dräkt som skiftar färg efter omgivningen och inte en "osynlighets dräkt".

T-RED

Warrior
Tja vem kan tänkas använda det, det undrar jag också...
Tänk dig ett gatugäng med optiskt kamouflage det brottsliga möjligheterna med optisktkamouflage är enorma men de grejer de kan användas till annars är ganska små om man inte tittar på den militära aspekten.
Alltså borde allt optiskt kamouflage vara ganska olagligt...

fusk

Warrior
"Tänk dig ett gatugäng med optiskt kamouflage det brottsliga möjligheterna med optisktkamouflage är enorma"
Men ifall dom har möjlighet att använda det som en dräkt istället? Inget gatugäng, förutom mutisar, vill gå omkring som en stor bildskärm. Samma sak gäller nog militärer, även om de kan ha en viss användning för dem ifall de har galna mördarcyborger :gremsmile: