Jag jobbar vidare på mitt engångsrollspel och behöver en liten kreativ lyckospark inför imorgon kväll. Det gäller div. konstiga order RP får av Sambandscentralen. Oftast får de order öppet, framförallt det övergripande "Ta er ut ifrån fängelset", men jag tänkte slänga åt dem lappar med order som bara den som får lappen hör. Dessa ska vara konstiga, då de ska tjäna till att få dem att bete sig som om de faktiskt vore galningar och paranoida. Men de ska samtidigt inte röja illusionen, och får som mest få dem att tycka att "Ledningens vägar äro outgrundliga".
Hittils har jag ett femtontal lappar som varierar från "Ducka!" och "Agent x beter sig underligt. Undersök om han är på vår sida." till "Den där är explosiv. Aptera den under hans skrivbord" och "Det där borde du låta någon annan göra." Dessa ska jag sedan dela ut slumpmässigt eller när det passar, och om de utför ordern kan de lämna in den och bli av med Stress.
Om ni kommer med idéer så skriver jag lappar! Bättre för många än för få, liksom. Alla måste inte användas.
Hittils har jag ett femtontal lappar som varierar från "Ducka!" och "Agent x beter sig underligt. Undersök om han är på vår sida." till "Den där är explosiv. Aptera den under hans skrivbord" och "Det där borde du låta någon annan göra." Dessa ska jag sedan dela ut slumpmässigt eller när det passar, och om de utför ordern kan de lämna in den och bli av med Stress.
Om ni kommer med idéer så skriver jag lappar! Bättre för många än för få, liksom. Alla måste inte användas.