Re: Under of the Black Cross
Jag har nu läst igenom boken och kan säga att endast ett av tre äventyr är något att ha (det första). Det andra går nog att göra nått av om man bökar lite med det men det sista suger rejält. Vampyrkrig? Nej tack.
Den enda By Night bok jag har är Jerusalem, och den är rätt bra faktiskt. Annars verkar Transylvania By Night kunna vara något, medan jag inte fått så bra uppfattning av Constantinople By Night (dock ej läst den som sagt, men då sista delen i Bitter Crusade utspelas där, så...). En bok jag skulle vilja veta om den är något att ha är Iberia By Night (tror den heter så, om Spanien iaf). Någon som vet nått om den?
Jag har funderat på att skaffa Giovani-saga, men jag är egentligen inte peppad på att spelleda något till vampire just nu (ska förhoppningsvis spela Transylvania Chronicles till hösten), men kanske något för framtiden. Det finns då en bok med del ett + två (av fyra?) att få tag på i Umeå. Om den finns kvar när jag börjar få inkomst igen (hello studiemedel!), kommer jag nog handla...
Det är f.ö. ingen som råkar ha delen om Mortis från Dark Ages: Vampire scannat? Funderar på att lira en Cappadocian, men har bara andra utgåvan (och kommer INTE köpa tredje utgåvan bara för att de äntligen gjort Mortis tufft). Sen gäller det iofs också att övertyga vår spelledare att tillåta de reglerna... oh, well. =)