Nekromanti Ordlek: Ord på tretton bokstäver

Krille

Super Moderator
En god vän till mig ha råkat ut för en klase teambuilding-konsulter. Det är i sig inte så farligt, men de där konsulternas material har nu kommit att bli ammunition för några arbetskamrater för ren och skär mobbing.

I stort sett, så fort som någon gör något som inte anses främja gruppen enligt de där mobbarnas synvinkel så kommer "ord på tretton bokstäver" upp. Och "ord på tretton bokstäver" är en omskrivning av SJÄLVKÄNNEDOM respektive GRUPPTÄNKANDE, och de används inte alls för att uppmuntra till vare sig grupptänkande eller självkännedom, utan bara för att trycka ner arbetskamraterna.

Ett sätt att kontra detta var KAFFEBRYGGARE, som ju också är ett ord på tretton bokstäver. Det ledde först till det onda ögat och "du vet vad jag menar", och så småningom till "lägg av, det finns inte så många ord på tretton bokstäver!"

Så nu behövs det fler ord på tretton bokstäver. Som till exempel PROJEKTILSPYA eller RAKETVOMERING. Och vad kan vara bättre med en ordlek?

Hitta helt enkelt ett ord på tretton bokstäver som inte är GRUPPTÄNKANDE eller SJÄLVKÄNNEDOM och posta här.

Basenanji

Postd20modernist
Obehagligt med den typen av gruppdynamik.

Jag tänker mig att de bästa orden att ge igen med är sådana som verkligen finsn eller som anknyter till temat.

Därför:

Konferenshiss

Planeringsont

Psykologirädd

Brandvarnarlapp

Grupptränaren

Samarbets-olat

Sektledarkurs

EDIT: (Tillägg)

Diktatorskola

Terroristbild

Likriktningen

Åsiktsfascism

Okritiskt tänkande <---- "Meh, det där är ju inte tretton bokstäver juh!"

"Nej, precis, det har du helt rätt i."

Zorbeltuss

Hero
Krille said:
En god vän till mig ha råkat ut för en klase teambuilding-konsulter. Det är i sig inte så farligt, men de där konsulternas material har nu kommit att bli ammunition för några arbetskamrater för ren och skär mobbing.

I stort sett, så fort som någon gör något som inte anses främja gruppen enligt de där mobbarnas synvinkel så kommer "ord på tretton bokstäver" upp. Och "ord på tretton bokstäver" är en omskrivning av SJÄLVKÄNNEDOM respektive GRUPPTÄNKANDE, och de används inte alls för att uppmuntra till vare sig grupptänkande eller självkännedom, utan bara för att trycka ner arbetskamraterna.

Ett sätt att kontra detta var KAFFEBRYGGARE, som ju också är ett ord på tretton bokstäver. Det ledde först till det onda ögat och "du vet vad jag menar", och så småningom till "lägg av, det finns inte så många ord på tretton bokstäver!"

Så nu behövs det fler ord på tretton bokstäver. Som till exempel PROJEKTILSPYA eller RAKETVOMERING. Och vad kan vara bättre med en ordlek?

Hitta helt enkelt ett ord på tretton bokstäver som inte är GRUPPTÄNKANDE eller SJÄLVKÄNNEDOM och posta här.
jag har tyvärr inge koll på vad man kan göra, men någonstans i bakhuvudet så säger mitt huvud att är inte sådant här ganska olagligt?

/Zorbeltuss

Genesis

Ni dés ni maître
Basenanji said:
Jag tänker mig att de bästa orden att ge igen med är sådana som verkligen finsn eller som anknyter till temat.
Som HOMOEROTICISM?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Krille said:
Tyska artillerister ägnar sig åt KRUPPTÄNKANDE.
Oceanografer behöver god SHELFKÄNNEDOM.

:gremwink:

Ulfgeir

Swashbuckler
Här är några förslag:

Regeringskris
Pansargeneral
Spritmissbruk
Verkställande
Raketforskare
Regelmissbruk
Övningsledare

/Ulfgeir

gizmo

temporary sunshine
Mekanurg said:
Tyska artillerister ägnar sig åt KRUPPTÄNKANDE.
vill du ha tyska, så får du 13 stycken här:
Rollenspieler
Schweinereien
Tischmanieren
Bremsscheiben
Steuerberater
Zimmermädchen
Trillerpfeife
Arbeitsplätze
Bremsscheiben
Kartoffelbrei
Schulaufsicht
Heidschnucken
Schmiedeeisen

sodapop

Veteran
LÅTSASKONSULT
MENINGSLÖSHET
SPECIALTÖNTAR

Det är inte en speciellt svår lek om man får skriva samtidigt som man tänker och använder sammansatta ord. :)

Cybot

Mest spelbar
Hittade vad vi sökte efter. Ett korsordslexikon!
Korsordsdatabasen
Exempel på Guldkorn:
BARNSLIGHETER
BEKLAGANSVÄRT
DEMERITERANDE
FANTASILÖSHET
KARAKTÄRSLÖST
SÄKERHETSRISK
TANKESTÄLLARE
ÖVERSITTERIET