Organ said:
Jag ska åka till Dublin över en förstärkt weekend och behöver tips på vad man bör se där. Jag har redan prickat för essentialiteter som statyn föreställandes Phil Lynott och postkontoret som var centrum för påskupproret 1916. Vad utöver det bör jag se (eller göra för den delen, upplevelser är lika intressanta)?
/Anders
Du ska titta på statyn från puben som ligger precis bredvid, och därinne ska du kolla på livemusik. Sedan ska du gå och käka på Food Market och du kan gå genom de småflummiga arkaderna, som jag inte vet vad de heter, på vägen dit (eller om det kanske blir en omväg). Det finns en liten by vid kusten (där Lynott föddes) som är jävligt charmig. Det tar inte lång tid att ta tåget dit. Där finns det massor av små fiskeresturanger, men om du ska till Dublin när det är kallt hade jag skitit i det.
Du ska så klart hänga lite i Temple Bar, men bara tillräckligt länge för att se alla engelska möhippor, turister och alkisar. Sedan ska du prova dina vingar och knalla runt. Dublin är litet och du kan bara gå från pub till pub och efter någon timme har du gjort stan.
Vissa roas av att besöka universitetet. Själv har jag aldrig varit där.
Annars - fotboll, öl, pubkrubb, lather, rinse, repeat.