Nekromanti Organ har det bra

Organ

Out of time, out of mind
Idag har jag haft det riktigt bra och tänkte dela med mig av det. Jag börjar jobba ganska tidigt och kommer följdaktligen även hem tidigt. Sedan i fredags har jag varit hundvakt åt den strävhårige taxen Arne så när jag idag slutade som vanligt vid ett-rycket och kom hem möttes jag som vanligt av Arne i dörren som gav mig en blick som, även utan några druid- eller ranger-förmågor, endast kan tolkas som "Gå ut med mig!". Då det var väldigt bra väder bestämde jag mig för att ta på mig shorts. Det var kortbyxpremiär så jag var tvungen att rota lite innan jag hittade ett par. Sagt och gjort. Jag promenerade ut med Arne i koppel och gick ett varv i det lokala grönområdet. Där gick jag. Arne travade på i fotknölshljd bredvid mig. Solen sken men jag hade solglasögon. Jag hade precis slängt Arnes bajspåse i en soptunna. Mina vita vinterben värmdes i solen och det blåste en svalkande vind. Kort sagt; jag myste vettet av mig och tänkte för mig själv "Nu kan det för 17 inte bli bättre". Precis medans jag tänkte tanken stoppade jag händerna i byxfickorna, upptäckte att det låg något där och drog till min stora förvåning fram 380 spänn, prydligt ihopvikta. Exakt vad de gjorde där har jag ingen aning om men kvarglömda hade de blivit och legat i ide hela långa hösten och vintern för att återupptäckas av mig på min första riktiga vårpromenad. Av tacksamhet mot hela världen går jag resten av promenaden med ett stort leende på läpparna. :gremlaugh:

Jag beslöt mig för att göra mitt bästa för att bättra på det hela. Så nu sitter jag här. Medans jag skriver läppjar jag på en varm mockalatte som jag bryggt på nymalda bönor och smaksatt med nymortlad kardemumma, allt under ett lager av skummad mjölk. Till det har jag någon form av wienerbröd med chocklad- och nöttopping. Ur stereon strömmar väljudet från Iron Butterflys "In-A-Gadda-Da-Vida", som dessutom genereras av en Kanadapressad orginalvinylplatta på ATCO från 1968.

/Anders

-----------------------------

Storuggla

Champion
Du har det bra du. Och den där jycken har ett ägigt namn. Just sådarna namn ska djur ha. Lyckans ost.
Och ja, att börja tidigt rockar. Sluta jobbet vid tolv-ettsnåret äger.

Storuggla, surikatstilar sällan

Foggmock

Myrmidon
Fogge har det också bra!

Lämnade huset vid halv två-tiden, gick förbi smörgåsbutiken, impulshandlade en macka för jag planerade stanna ute länge...

Promenixade ut till Ängö, via en gammal gångtunnel där jag brukade härja som ung och döm om min förvåning när två av tre graffitimålningar jag skapat satt kvar... Blev extra lycklig av den finaste, som är dedikerad "Till min Josse". Underbara högstadiedagar...

Längst ut satte jag mig på en bänk och njöt av solsken och vågkluck ett tag, sen tog jag fram boken jag tagit med mig (Jordens smartaste ord av Fredrik Lindström). Sen åt jag sen lunch, en smarrig köttbullar-och-rödbetsallad-macka och fortsatte läsa, fast nu i liggande skjutställning.

Minns plötsligt att jag lovat mor att möta henne vid stormarknaden idag, med bärkassar och pantflaskor. Tar mig hemåt och har precis torkat upp (det var varmt att gå hem) och så dags att ge sig ut igen...

Och imorgon ska jag till Skåne och njuta av Malmö från insidan av Ymirs lägenhet.

Life is good.

Johan K

Gammal & dryg
Johan K har det bra åxå !

Well, måste säga at jag åxå har haft en sådandär lyxig dag.
Det hela började med att vi bara var 5 ungar i klassen, bara det är skönt ! Sedan så spontanbestämmde vi att vi skule ut & gå en sväng. Vi hamnade tillslut i en i litet naturområde där ungarna kunde härja lite fritt medan s vi vuxna njöt av solen.
Sedan så vart vi ute på gyman & där så fortsatte man att ta det lungt.
Sedan efter man slutat jobbet så fräste man hem en sväng, för att sedan dundra ner på stan & äta glass..
Tillslut så kommer dagena tt avslutas med lite rollspel.

/ Johan K, som har haft en bra dag !

Erik_N

Warrior
Lyxigt med sparkapital i brallorna. Så bra har jag inte haft det, men första dagen på min alldeles egna långhelg (torsdag till söndag) var helt okej.

Feuflux

omjonasson.se
Feuflux har haft grillkväll

Släppte precis iväg 7 gäster ur lägenheten. Jag tror inte min lägenhet skrämde dom faktiskt, men jag hade glömt städa toaletten så jag skäms lite nu i efterhand. Annars var grillningen (som var strategiskt placerad utomhus, vid en av husets två stora grillar (den med vettiga sittplatser fast med mindre sol)) toppen. Blev totalt proppmätt men det är bara trevligt att vålda ner maten i slutet. :gremsmile:

18.30 till 22.00 gick vansinnigt fort.