Idag har jag haft det riktigt bra och tänkte dela med mig av det. Jag börjar jobba ganska tidigt och kommer följdaktligen även hem tidigt. Sedan i fredags har jag varit hundvakt åt den strävhårige taxen Arne så när jag idag slutade som vanligt vid ett-rycket och kom hem möttes jag som vanligt av Arne i dörren som gav mig en blick som, även utan några druid- eller ranger-förmågor, endast kan tolkas som "Gå ut med mig!". Då det var väldigt bra väder bestämde jag mig för att ta på mig shorts. Det var kortbyxpremiär så jag var tvungen att rota lite innan jag hittade ett par. Sagt och gjort. Jag promenerade ut med Arne i koppel och gick ett varv i det lokala grönområdet. Där gick jag. Arne travade på i fotknölshljd bredvid mig. Solen sken men jag hade solglasögon. Jag hade precis slängt Arnes bajspåse i en soptunna. Mina vita vinterben värmdes i solen och det blåste en svalkande vind. Kort sagt; jag myste vettet av mig och tänkte för mig själv "Nu kan det för 17 inte bli bättre". Precis medans jag tänkte tanken stoppade jag händerna i byxfickorna, upptäckte att det låg något där och drog till min stora förvåning fram 380 spänn, prydligt ihopvikta. Exakt vad de gjorde där har jag ingen aning om men kvarglömda hade de blivit och legat i ide hela långa hösten och vintern för att återupptäckas av mig på min första riktiga vårpromenad. Av tacksamhet mot hela världen går jag resten av promenaden med ett stort leende på läpparna.
Jag beslöt mig för att göra mitt bästa för att bättra på det hela. Så nu sitter jag här. Medans jag skriver läppjar jag på en varm mockalatte som jag bryggt på nymalda bönor och smaksatt med nymortlad kardemumma, allt under ett lager av skummad mjölk. Till det har jag någon form av wienerbröd med chocklad- och nöttopping. Ur stereon strömmar väljudet från Iron Butterflys "In-A-Gadda-Da-Vida", som dessutom genereras av en Kanadapressad orginalvinylplatta på ATCO från 1968.
/Anders
-----------------------------
Jag beslöt mig för att göra mitt bästa för att bättra på det hela. Så nu sitter jag här. Medans jag skriver läppjar jag på en varm mockalatte som jag bryggt på nymalda bönor och smaksatt med nymortlad kardemumma, allt under ett lager av skummad mjölk. Till det har jag någon form av wienerbröd med chocklad- och nöttopping. Ur stereon strömmar väljudet från Iron Butterflys "In-A-Gadda-Da-Vida", som dessutom genereras av en Kanadapressad orginalvinylplatta på ATCO från 1968.
/Anders
-----------------------------