Sitter och funderar på att plocka upp ett gammalt hederligt rollspel och köra ett äventyr med mina medspelare. Nu är vi mycket inspelade (insnöade kanske) i ett system som vi själva har skapat och det fungerar till alla de spelmiljöer som vi har. Det slog mig dock att man kanske skulle försöka spela ett av de här gamla spelen med orginalreglerna och jag tänkte då fråga om ni övriga endast kör med orginalregler till de rollspel ni spelar? Använder ni extra husregler eller kanske som vi - ett eget system?
Funderar jag vidare så kan man ju fråga sig om det är nödvändigt att skapa regler i amatörrollspel som läggs ut på nätet, vilka troligen inte spelas av nybörjare. Räcker det inte i stället med att skapa en fantastisk spelvärld som spelarna kan ta till sig i stället för att behöva förstå ytterliggare ett regelverk också (som absolut säkert är det bästa som finns på marknaden och innovativt som sjutton)?
Funderar jag vidare så kan man ju fråga sig om det är nödvändigt att skapa regler i amatörrollspel som läggs ut på nätet, vilka troligen inte spelas av nybörjare. Räcker det inte i stället med att skapa en fantastisk spelvärld som spelarna kan ta till sig i stället för att behöva förstå ytterliggare ett regelverk också (som absolut säkert är det bästa som finns på marknaden och innovativt som sjutton)?