Nekromanti Orpheus Group.

Lycan

Hero
Hej kära skräckrollspelare.

Härom dagen införskaffade jag Wraith-spinoffen Orpheus. Bitvis var texterna riktigt dåliga, men på sina håll var det ett snyggt koncept, bra utfört med fantasieggande och ganska obehagliga idéer.

Nu undrar jag om någon annan har orkat köpa Orpheus, trots allt annat godis WW häsplar ur sig. Om ni har läst supplement 2-6. Om ni tyckte om det. Etc.

En diskussion om spelat hade alltså varit trevlig. Också är jag lite nyfiken på om supplementen till Orpheus är något att ha.

- Lycan

Havoc

Swordsman
Jag har hela serien och tycker att det är ett av de bättre spel jag spelat. På vissa områden är boken lite rörig, och vissa av reglerna kunde varit mer strömlinjeformade men det är en mycket fin känsla i spelet.

Nu kommer den viktiga biten; det är supplementen som gör spelet. Som du troligen redan vet är de alla delar i en enda stor kampanj. Det upplägget passar mig extremt bra. Man får mycket material att jobba med men det är upplagt så att man inte är bunden att följa ett enda spår genom dem. Jag föreslår att du köper åtminstone den första boken, Crusade of Ashes, och ser om du gillar konceptet. Du får räkna med att hela kampanjen är superlång, vi har spelat tretton möten och först nu har jag börjat plocka in lite från det andra supplementet (MYCKET kvar att ta från i det första).

Unrar du något annat så ska jag svara så gott jag kan.

Havoc

Swordsman
Ska tillägga att det inte bara är rent kampanjmaterial i supplementen. I Crusade of Ashes får man exempelvis merits och flaws och det dyker upp lite sånt i alla böckerna men mycket av det är tänkt att dyka upp först när man kommer till den delen av historien.