Nekromanti Orson and friends.

Otynii

Veteran
Finns det någon som har info om rymdstationerna i N2?
Gärna om Orson Research Base. Allt matrial är av intresse.

Tack på förhand!

/Otynii

ZerXes

Veteran
Det finns ingen bok från Neogames som behandlar rymden, men i N1 böckerna Röd Sand och operation Mangala finns information om Mars och dess baser samt en liten skvätt om Space sation.

smagu

Veteran
Röd Sand?.

Röd Sand ?

Har Röd Sand släppts ? Det var mycket prat om denna modul men jag tror ej att denna modul har tagit sig till tryckpressarna.

Dock skulle jag gärna se mer info om Rymdstationerna, månen o Mars.

/Smagu

Snow

Swashbuckler
Röd sand kommer aldrig att släppas till neotech. Den sögs in i Terra one istället.

DAKRilla

Hero
Är inte det ganska dumt? Jag menar; rymden i Neotech är ändå viktig och intressant, så något mer än vad som finns nu borde skrivas. Det borde kanske inte komma en hel modul om den, men om det kunde klämmas in ett kapitel i någon annan kommande modul så skulle i alla fall jag bli nöjd.

The_Gorger

Hero
Re: Röd Sand?.

Va snällt att hänvisa till böcker man inte släppt eller bryr sig om alls/images/icons/frown.gif Varför satsar Neogames så mycket på Eon och låter N2 ruttna när det är mycket bättre och roligare???

Perenna

Swordsman

Varför satsar Neogames så mycket på Eon och låter N2 ruttna när det är mycket bättre och roligare???

Eon säljer bättre, vilket borde betyda att de flesta tycker att Eon är bättre och roligare?

Jag tror mig ha hört att Röd Sand lagts ned helt, i och med att Terra One har påbörjats. Infon passade bättre där...

Kimon

Swordsman

Eon säljer bättre, vilket borde betyda att de flesta tycker att Eon är bättre och roligare?

Eller så gillar fler rollspelare fantasy helt enkelt. /images/icons/clever.gif

swazze

Swordsman

Att ta bort Röd Sand är det dummaste neogames någonsin gjort. Rymden är en perfekt plats att spela på men för att göra det behövs mycket info, och det får man genom en modul.

Sereg_UBBT

Swashbuckler

"Rymden är en perfekt plats att spela på men för att göra det behövs mycket info, och det får man genom en modul."

Nej, det får man genom Terra One som kommer någon gång i framtiden. Och som jag personligen tror blir bra mycket bättre än vad Röd Sand skulle ha blivit.

Sereg_UBBT

Swashbuckler

"Varför satsar Neogames så mycket på Eon och låter N2 ruttna när det är mycket bättre och roligare???"

Neogames har släppt Offensiv, Showdown: Berlin och Neotech Euro inom det senaste 12 månaderna. Möjligtvis kommer Neotech Ultra i slutet på året eller i början på nästa år. Så N2 ligger väl inte och ruttnar precis?

nexussix

Warrior
I väntan på Terra One kan jag varmt rekommendera Deep Space, en modul om rymden till Cyberpunk. Där finns massor av information om rymdbaser, månbaser och rymdfärder. Tyvärr finns ingen info om Orson, men om Johnson Space Station/images/icons/smile.gif Dessutom står det lite om Kristallpalatset och andra rymdstationer.

PAX

Jordisk Äventyrare

Hur mycket har släppts till Neotech under Eons livsperiod? /images/icons/cool.gif

swazze

Swordsman

Ungefär det Sereg räknade upp. Så det är bara på sistone de har vaknat till

swazze

Swordsman

Terra One är längre fram i tiden än vad N2 är. Så det är en stor skillnad mellan tekniken och livsstilen i rymden.
Hade de släppt Röd Sand så hade den nog blivit en av de mest uppskattade modulerna.

Sen till eon har de ca 15 moduler så varför skulle de då vara så svårt att släppa en om rymden till neotech.

Hade du tackat nej till att Röd Sand släppts, bara för att du vet att Terra One ska bli bättre.

nomardiculdacar

Warrior
Ju fler kockar...

...när [N2] är mycket bättre och roligare??Nu bussar vi Eoniterna på dig/images/icons/smile.gif!F.Ö verkar det vara såsom att alla personer jobbar med varsin bok, Marco B med Offensiv Emil B med Euro et cetera. Och för att anknyta till inläggets namn; Hellre bra soppa mer sällan, än en riktig soppa/images/icons/laugh.gif! (Den där var bra, måste skriva upp den)