Nekromanti Ortnamn

swazze

Swordsman
Finns det någon lista med ortnamn för olika länder i mundana, likt namnförslagslistan i EON deluxe?

söker själv ett namn för en liten bondby i Damarien? ett tips kunde sitta ganska bra för jag är nämnligen ganska dålig på att hitta på namn.

Zippo

Veteran
I spelaren väg så har jag för mig att det står namn. Annars så är bara att komma på ett passande namn för din RP. Min heter själv Spez. Annars kan du döpa honom till något rolig, tufft osv.

MVH Spez av Ghor från Khazim-Renk-Ghor

DreadTom

Veteran
Vet inte om det finns lista med förslag eller vilka konventioner som finns i Damarien, men om man ska hitta på: har landskapet några särdrag? (Svartklippan, Grönby, Vitvattnet...) Personer? (Orronsnäs, Helmsvik, Karrs kulle...) Eller bara 'slumpa'? (Carias, Wollen, Crowley...)

Varsågod! :gremlaugh:

Thomas

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Ska inte...

Ska inte Damarien motsvara östeuropa och Karpaterna ganska mycket ?
Det är i alla fall vad jag inbillat mig, men jag är har haft åt helvete fel förr :gremblush:

Om det är som jag tror kan du alltid hugga tag i något östeuropeiskt namn som ingen känner igen. Ta en kartbok och börja leta.

/Naug

zuntona

Swordsman
Han fråga om orts namn. Du svarar på mycket utan att veta vad det handlar om du :gremwink:

Helmgast
Re: Ska inte...

Men trots allt så pratas det jargiska eller kanske damarisk-ashariska där, så att ge ortnamn på tjeckiska eller bulgariska blir kanske inte rätt. (inte så himla viktigt, dock.)

Bra syntes: Rumänien ligger i Östeuropa och där pratas ett romanskt språk. Perfekt.

Zaaken

Veteran
Det är väll kanske meningen att det inte ska finnas ort namn på grund av att man kan fantisera frit så inte allt blir låst efter skaprna.
Man kan ju skapa sina egna byra coh därför finns det heller inge namn. Man får helt enkelt komma på något skälv.
Det är nog med att dom har kommit på stora städer och så med namn och så det är bara bra men ska dom börja med alla små byar så går det ju till över drift.

zuntona

Swordsman
Jag håller delvis med. Jag vill ha detaljerat men då ska det vara på det sättet jag vill ha det. Men ingen annan än jag vet ju hur det är så jag håller på att göra ett eget rollspel och värld för att Eon kändes för stelt för mej.

Zaaken

Veteran
Jag håller på med samma sak jag med... Inte att eon är dåligt men jag har lite egna idér som jag testar på ett eget rollspel

swazze

Swordsman
hade du läst hela tråden hade du vetat att det inte var frågan överhuvudtaget. Frågan var hur namnen på byar och liknande är uppbyggda i Damarien. Det kan ju kännas rätt dummt om Shang Hai är en förort till Stockholm eller hur. Hade jag bara krafsat ihop ett litet äventyr som ska spelas på en kväll hade det kanske kvittat. Men om en hel kampanj ska kretsa runt denna byn så känns det lite viktigare.

Mouja

Hero
Re: Ortnamn [ANT] [OT]

Jag tror att det var den ... fjärde gåtan du någonsin ställt.. förutom "Vet ni vilken mat jag åt idag?"