Nekromanti [OSR] Bästa hissförsäljningssnacket

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Joined
18 May 2007
Messages
6,131
Location
Omfalos
Jag försöker dra igång en grupp för lite OSR-spel och letar efter en bra "hiss pitch" (som det heter på modern svenska).

Är det någon som känner till eller kan hitta på en bra, klatschig mening eller två?

Det bästa jag har hittat på nätet är "we don't explore character, we explore dungeons"; det är bra men lite defensivt och lite väl kort.

Någon skrev att hen brukar använda en bild, men då undrar jag ju så klart: vilken OSR-bild säljer spelstilen bäst?

(Jo, jag har läst A Quick Primer, den är jättebra och säljande och rolig och välskriven - men för lång för att fungera som snabbsäljning).
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
[FONT=Helvetica, Arial, sans-serif]Min erfarenhet är att de mest framgångsrika pitcharna (vid drop in på konvent i alla fall) är ganska konkreta. Hellre settingdetaljer än hur spelet går till.

Till Grottröj kan det dyka upp lite vad som helst från gång till gång så där finns inte riktigt lyxen att vara särskilt specifik. Jag yxade ihop de här raderna nån gång: "
[/FONT]Kom och utforska främmande och fantastiska miljöer och överlista de faror som kan tänkas lura där. Allt du behöver är din fantasi!"
 
Top