Det är drop-in, från fredag morgon till sent på lördagen. Du dyker upp och säger att du vill spela och om det finns en ledig SL så hittar vi flera som vill sätta igång samtidigt, annars går det bra att hoppa in i en grupp som redan satt igång ifall det är svårt att hitta en ledig SL. Det ska säkert gå bra att planera in ett pass med någon av oss också. Vet du inte vad du vill spela går det bra att fråga oss spelledare. Då kommer vi med stor sannolikhet gå igenom foldern som innehåller korta pitchar på de äventyr vi erbjuder, förklara lite om regelsystemen, samt berätta vem som kan spelleda vad.
Det vill säga, mer eller mindre samma koncept som Indierummet som du kanske har besökt tidigare.
Vi som arrar är jag, chrull och Stövelkatten. Det är också fritt fram om man vill hjälpa till att spelleda! Lite kort kan jag säga att vi kommer spelleda i princip bara nytt material från ~2010 och framåt, antingen publicerat inom OSR-scenen (med viss tyngdpunkt på Lamentations of the Flame Princess men även en hel del annat som till exempel Svärd och Svartkonst) eller saker vi skrivit själva.
Vilka är där? Alla som är något! Gissar på en hög koncentration av forumiter som svänger förbi och spelar något.
Vi kommer förresten hålla till i Vasabyggnaden plan 3 (Vasa 315/316), samma plats som Indierummet om jag förstått det hela rätt. Det är byggnaden lite bakom cafeterian.
Svarade det på dina frågor eller finns det fler funderingar?