Har ni några tips på riktigt feta weird/gonzo-dungar för en till två kvällars spelande? Ska lira med ett par 5E-sålda själar och tror att något riktigt far out konstigt skulle kunna vinna över dem till en bättre spelstil! Mest gonzo, mest bra!?
chrull;n305610 said:ASE - ge dem ett uppdrag som tar ca 2 spelmöten att genomföra därnere.
Eller plocka någon av DCC-modulerna som har ett namn som passar din smak för weird/gonzo.
Vill du ha mer specifika tips så får du förklara vad du menar med weird/gonzo, för enligt mig är weird (tänk HPL eller CAS) en sak och gonzo (cyborgapor med automatvapen i en fantasyvärld!) något helt annat...
edit:
... bara för det kom jag på en enkel förklaring på skillnaden mellan weird och gonzo.
Weird: The Monkeys Paw av WW Jacobs
Gonzo: The Monkeys Cyberclaw av Terry Pratchet
Eksem;n305611 said:Psychedelic Fantasies-serien finns som PDF och borde matcha din beskrivning:
https://www.drivethrurpg.com/browse/...ffrey-McKinney
En av dem är dessutom skriven av en framstående forumit! (Proteus Sinking av Bjorn Warmedal)
Ett kortare angrepp in i Maze of the Blue Medusa borde även det kunna vara nog så tillfredställande (men då behöver man skärma av lite så att rollpersonerna inte börjar springa runt i fel riktning).
RasmusL;n305612 said:Ah, men det spelar liksom ingen större roll så länge det är annorlunda och utmanar trad-fantasy-spelarnas bild av vad "fantasy" kan vara Är det tydligare?
Gillar man ASE-grejen men inte vill ha just den dungen tycker jag att det finns bra kortäventyr för samma setting här:RasmusL;n305612 said:Gillar ASE men har kört första nivån ett par gånger och är lite less på den, skulle vilja ha något lite mer kompakt och med något mer kul klurigt interaktivt lite närmare ingången. Visst, jag kan ändra grejer men skulle vara najs att bara få läsa och spela.