Nekromanti [OSR-träff Umeå] Klossen, lördag 8 februari

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Äntligen! Jag har inte arbetat fram något häftigt program eller så. Förslag och önskemål är välkomna, som vanligt :gremsmile:

Förslag på schema:
10-14:30: Pass 1
14:30-19: Pass 2
19-22: Pass 3
22-hemgång: Nattpasset

Något speciellt folk vill spela?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag tänkte nog spelleda Under the Radiant Dome på första spelpasset.

Funderar på att skriva ut volym 1 av Secret Santicore också om det är någon som skulle vilja ha en papperskopia. Jag har en massa gratis utskrifter ändå.

Någon som är intresserad?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Det blir tårta! Jag får se om jag köper eller bakar, men på något sätt blir det av :gremsmile:

Har införskaffat Within the Radiant Dome för genomläsning också! Jag tänkte tänkte nog spelleda den första passet.

Jag har bestämt mig för att spelleda Barrowmaze under denna dag. Jag har tänkt mig ett Kom-och-ge-upp-som-du-vill-och-välkommen-tillbaka-spel under hela dagen.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
lasergreger said:
Jag har bestämt mig för att spelleda Barrowmaze under denna dag. Jag har tänkt mig ett Kom-och-ge-upp-som-du-vill-och-välkommen-tillbaka-spel under hela dagen.
Å, fräsigt! Vi har hittills samlats och kollat av pass för pass vilka som har nåt att spelleda och än har ingen kört nåt över flera av passen så det blir ju awesome. :gremsmile:

Demonprinsessan said:
Å, fräsigt! Vi har hittills samlats och kollat av pass för pass vilka som har nåt att spelleda och än har ingen kört nåt över flera av passen så det blir ju awesome. :gremsmile:
Jag kräver att någon skyddar resten av mänskligheten när jag efter 8 timmar förvandlas till en shoggoth driven av trötthet och galenskap :gremtongue:

Nej jag tror det kommer bli råskoj! Jag hoppas att det kommer finnas intresserade bara :gremsmile:

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag hade verkligen fantastiskt kul igår! Tack till alla som kom, och framförallt alla som spelade med mig!

Min tanke var att spelleda Within the Radiant Dome första passet och sen spela resten av dagen. Det blev istället att jag spelledde äventyret hela dagen, med glädje och outtömlig energi. Mycket roligt :gremsmile:

Några citat från den upplevelsen:
"Jag smakar på den!"
"Vi är försiktiga med diplodocus-granaten."
"Fråga inte mig, jag jobbar bara här."
"De är väldigt trevliga, bortsett från det där med människo-offrande. Fast det verkar vara en lokal tradition, och vi ville inte förstöra stämningen."
"Hur går det med bläckfiskbjörnen och tigrarna? Vem vinner?"

Jag vet att vi var minst 20 personer närvarande vid ett tillfälle under dagen. Förutom Radiant Dome spelades det även Barrowmaze, Fantasy! och en one-page-dungeon (tror det blev Moldvay Basic där, va?)

Vi åt tårta och sjöng "Ja, må hon (det) leva" för att fira D&Ds 40-års-jubileum. Tror inte det kom med på film eller bild, däremot :gremwink:

Det var ett ganska stort antal nya människor på plats, vilket var otroligt roligt.

Lista gärna upp vilka forumiter som var närvarande, den som har lite koll :gremsmile:

DeBracy

Jag fick det till 21 deltagare utifrån papperna vi fyllde i.

Trots att jag känner mig lite bakis på socker och sömnbrist så kan jag inte skaka av mig en viss känsla av att gårdagen var nån slags succé. Det kändes som en väldigt livlig och bra sammankomst, och det var superkul med flera för sammanhanget helt nya ansikten.

Magkänslan säger att vi kanske behöver ett fjärde rum nästa gång och en planerad tid då alla möts och hänger lite. Nackdelen med de toktuffa 10 till 12-timmarspassen är att man inte träffar de andra spelarna så mycket.

That said: jag hade galet kul med att bara spela Barrowmaze hela vägen fram till nattpasset. Supertack för gott labyrinthärskande av lasergreger!

Under nattpasset tog Nightowl rollen som DM och det märks vem som har mest erfarenhet i svängen. Han kör med nån slags tight but loose-stil som jag inte riktigt kan sätta fingret på, men som jag verkligen gillar. Kul att spela en prästinna med två korgossar som vapencaddies också ("Lucius, hillebard!") fast de mest var pynt. :gremsmile:

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag tror att ett fjärde rum är en bra idé just in case, men det enskilt största problemet jag skulle vilja lösa är var vi alla ska äta.

Vi tog ju pauser vid ungefär samma tider, men det finns inte tillnärmelsevis nog med plats för alla att äta och umgås i det lilla matrummet. Det blir väldigt fort väldigt högljutt och otroligt trångt. Hjälper inte heller att stolarna verkar designade för att fastna i varann :gremwink:

Det känns verkligen som att det var en succé. Jag blev positivt överraskad över hur många som kom redan på första passet, samt att flera stycken kom och testade på även om de bara kunde vara med en stund.

Det var mycket roligt att få spelleda OSR för första gången, härligt gäng med spelare och utöver det så var de andra rummen fyllda av glada spelare i de andra spelen, kan ju inte bli bättre.

Jag tror nästa gång kommer jag dit som spelare, alt. spelleder något ett-pass-lir så att att jag får spela med!

Extra tack till Björn W för arrangemanget, Sessan för att han struntade i att skriva extraspel (som tydligt ej behövdes!) och i stället spelade med mig, samt till Zoth-Ya för trevligt bussällskap hem bland fulla, sjungande ungdomar! Resten vet jag inte vad ni heter här på forumet, men tack till er med!

DeBracy

Björn Wärmedal said:
Linus sa 25 olika namn :gremsmile: Det låter ju bra.
Whoa! Ja kanske? Klockan hade passerat 02.30 när jag räknade... ^^

DeBracy

Björn Wärmedal said:
Räknade du med spelledarna? :gremwink:
Ja. Därmot minns jag inte att jag såg Linus namn nånstans trots att det finns minst en bild där det ser ut som han spelar. Jag hade inte heller alla listor, men mig veterligen var det väl inte 2-3 pers som bara spelade Sannas pass och sen drog? Annars borde de ju varit med på andra listor också liksom.

En annan variant är att jag bara kollat listorna slarvigt. Säger någon som räknat i dagsljus 25 så tror jag på det liksom.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
oh, well. Slutsatsen är nog ändå att vi mycket väl kan behöva ha ett fjärde rum tillgängligt nästa gång, om vi fortsätter bli fler. Finns det någon risk att vi får brist på spelledare och scenarion? Och hur löser vi egentligen matplats för alla?

Det kostar 250 kr att hyra torget med café-delen på nedervåningen, vilket i så fall skulle vara första gången vi får en utgift för alltihop. Jag skulle hellre hitta ett annat alternativ, men just bristen på en gemensam mötesplats/-tid ser jag som största förbättringsområdet på arret.