Nekromanti Otur och eleende

Eljer

Veteran
Min grupp är rätt speciel men nu ska jag berätta om en sak jag stör mig på.

helgen började med att SL hade dratt in oss ett äventyr från förra helgen, Alla fall han sa att han glömt vad ha ntänkt sig så vi fick börja om helt och hållet, Alltså en annan del av världen men samma utrustning...Alla fall så gick dagen snabbt för en blev dålig så vi spelade lite star wars på kvällen sen.

Alla fall dan efter sa jag vad jag tyckte om Level system. hela alltet slutade i hög ljudad diskution och Sl rev sin gubbe, Senare så möter vi en stor krigare och hans magiker vän Som dödar alla utom Avoral guardinalen (nej de nfan är inte död än) alla fall så gjorde vi nya karaktärer och min Wood elf ranger lvl 4, fick börjar på den lvl. Var väldigt bra med sin båge och jag träffade hälften av alla skott!

Skönt! jag brukar vara totalt värdelös på låga levels på grund av dylika 1-10 slag, Alla fall så tillslut möter vi en fire elemental. Först och främst knockar han Avorla guardinalen. sen går han mote mig!

knockar mig sen brinner jag upp samma runda och dör! Sen knockar han dvärgen och glömmer bort hans eld skada! Och sen den svaga tjuven blir upptäckt och träffad

dör han?

nej! själva bågskytten blir ihjälslagen i andra striden. För jävligt!

NU söker jag ett förslag till en ny karaktär!

Pom

Swashbuckler
Spelsituationen verkar lite kaotisk, så jag tror inte din SL medvetet skonade alla andra PC bara för att klämma åt dig. Men kör en barbarian nästa gång. De har hp så det räcker och kan bita ifrån sig rejält om någon fuling vill komma i närstrid med dem.

Men vad menade du med att SL rev sin gubbe?

Eljer

Veteran
han blev så sur så han rev gubben och kastade den.

Jo en barbarian kan vara skoj, men rätt tråkigt när det gäller tänkande, inte nu för att jag kommer med bra planer. Alla fall gruppen tycker att man är dum i huvudet och gnäller hela tiden.

Att vara alv var roligt och spännande, helst när där redan finns en dvärg. Men nu gör jag väl en halv orc eller människa som barbarian, Heller finns där någon annan rolig ras som passar?

Pom

Swashbuckler
Gör en alvbarbar, vet jag. Om du gillar alver skall du spela alver. Vem vet, den här gubben kanske överlever många år, och då är det ju trist om han inte är av den roligaste rasen.

Du behöver ju inte optimera barbaren till att vara enbart närstridsångvält. Några poäng i Int kan du gott ge honom (eller henne), särskilt om du gör en alv.

Troberg

Sinister eater
Jag tycker det verkar uppenbart att D&D och levelsystem inte är din grej. Byt system, du kommer inte att ångra dig.

Eljer

Veteran
Jo, Det kan jag göra förstås. bara man slår lite bättre än 10-13 i snitt, Då Vi inte får flytta känns det drykt med 10-12 i alla stats!

Men det ska nog gå bra. Överleva år har ingen gjorde på länge i min grupp! inte så vitt jag kommer ihåg, Men någon gång skall bli den först på länge!

here comes a elf barbarian!

tack för hjälpen gott folk!