Nekromanti Otydlig trådvisning?

Skuggvarg

Hero
Har märkt att i andra forum på internet, där man använder trådvisning, går det linjer från inläggen, så att det är lättare att se vilket inlägg som hör ihop med vilket. Är det möjligt att rollspel.nu kunde kompletteras med den funktionen? Trådvisningen existerar ju redan, men visar egentligen inga trådar (inte vad jag har sett i alla fall), utan visar bara inläggen uppdelade under varandra, och i långa diskussioner kan det ibland bli svårt att följa inläggen.

/Skuggvarg

Håller med. I långa diskussioner som t.ex. Skuggvargs och trobergs sexdiskussion eller min och Exsems könsrollsdiskussion blir man lätt bortvillad av alla åsikter hit och dit, utan att veta var de hör hemma. En sådan grafisk insats skulle nog hjälpa lite på traven med att reda upp huvudet.

Skuggvarg

Hero
Ja, det var ju rörigt till och med innan jag började skriva frenetiskt här, och nu när jag gör det, blir ju inte saken bättre, precis...så länge det inte finns synliga trådar, tycker inte jag det känns som trådvisning, snarare en icke-trådvisning.

/Skuggvarg

Gardener

Champion
Inte för att det finns så många andra trådade forumsystem som har streck mellan, iaf inte några som är speciellt avancerade. Och varför det inte skulle vara trådat bara för att det inte går ett streck mellan inläggen förstår jag inte, det är ju bara ett visuellt hjälpmedel som vissa föredrar.

Det borde vara möjligt att göra mallar till detta system för detta men det är inget jag, eller någon annan, har kollat närmare på även om det har tagits upp. Jag kan dock skriva upp det på min todo-lista, men då det känns som om det skulle vara rätt krångligt så är det inte så högt prioriterat.

Rickard

Urverk speldesign
Ja, det är ju det jag sagt [ANT]

Trådvisning är otydlig, det är därför jag kör med platt version..

~Näe, nu får [color:448800]Han</font color=448800> ge sig /images/icons/wink.gif

ANT: annt. Ett ord som brukar skrivas i titeln och betyder ANTagligen off-topic (OT). Om man slänger om bokstäverna så kan man få andra ord t.ex. namnet NAT. Man kan även slänga dit ett T före och därmed få TANT.. Dessutom kan man lägga till massor av olika bokstäver och till sist få ett alfabet..
ANT: annt. En variant på NT (No Text) som gjorts på forumet och står för Almost No Text.

hyperdrive

Veteran
Lösning?

Jag kan tänka mig att bara de inlägg som är svar på det inlägget du klickade på listas i (den förminskade) trådlistan direkt under inlägget som du läser. Som det är nu så listas alla undertrådar till _huvudinlägget_. Syftet med det är kanske att platta ut trådarna. Dvs skriv en ny rubrik istället för att gräv ner dig i en tråd. Nu fungerar ju inte det i alla fall, så det kanske är bättre att anpassa sig inför verkligheten?

Har inte undersökt hur mycket jag behöver ändra, men det känns inte så krångligt om jag inte dessutom behöver införa ett 'optional' menysystem för det. Olle, har vi en go-go-go för det här projektet?

Skuggvarg

Hero
Trådvisningen må vara otydlig, när det inte finns några trådar som kan motivera varför det heter trådvisning...men platt version är ta mig fan ännu värre...hur står du ut med det eländet???

/Skuggvarg

Skuggvarg

Hero
Må så vara att sättet inläggen visas på påminner om trådvisning, men så länge det inte finns några faktiska, visuella trådar, som (faktiskt) underlättar läsningen, så föredrar jag att inte kalla det för trådvisning.

Fast å andra sidan...bör man kalla prinskorv för prinskorv? Det finns ju bevisligen inga prinsar i korven...

/Skuggvarg

Troberg

Sinister eater
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

I långa diskussioner som t.ex. Skuggvargs och trobergs sexdiskussion eller min och Exsems könsrollsdiskussion blir man lätt bortvillad av alla åsikter hit och dit

<hr></blockquote>

Åsikter? Jag försöker inte säga något, jag låter bara.

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Åsikter? Jag försöker inte säga något, jag låter bara

<hr></blockquote>

Förbaskat många och långa läten är det iallafall /images/icons/wink.gif

Rickard

Urverk speldesign
"men platt version är ta mig fan ännu värre...hur står du ut med det eländet???"
Jag fick välja mellan att gå omkring och prygla mig själv med en niosvansad katt eller att surfa runt på forum med platt version..

Näe, allvarligt talat så tycker jag det funkar rätt bra eftersom folk är så snälla och citerar det de kommenterar.. Dessutom kan man se vem de svarar på när om de nu inte skulle kommentera.. Jag använder platt visning för att jag ska kunna ladda alla trådar med olästa meddelanden och sedan kunna koppla ner mig för att läsa dem.. Det blir liasom lite billigare på det sättet för mig..

~Fast [color:448800]Han</font color=448800> ska inte förneka att [color:448800]Han</font color=448800> använt trådvisning minst en handfull gånger när det har varit helt omöjligt att följa tråden

Insignia

Swashbuckler
Prinskorv [inte helt OT]

"Det finns ju bevisligen inga prinsar i korven"

Vem har bevisat det? Jag trodde det bara var en teori.

För övrigt tycker jag inte att trådvisningen är särskilt komplicerad. Det är bara att mäta med linjal (eller ögonmått) så ser man vilka inlägg som hör ihop /images/icons/clever.gif

Skuggvarg

Hero
Fördel med synliga trådar

Fast det skulle inte skada med synliga trådar, eller hur? Det skulle inte vara någon nackdel.

/Skuggvarg

Re: Prinskorv [inte helt OT]

Exakt. Det är jobbigt att sitta med en linjal framför datorn. Dom använde man tillräckligt i skolan. /images/icons/wink.gif

Sodivra

Champion
Forumteknik

Jag gör så att jag håller muspekaren över inlägget där det börjar delas upp. Sedan scrollar jag ner för skärmen, och ser om det dyker upp några undertrådar från den punkten. Man kan naturligtvis göra tvärtom, och se vad inlägget är svar till.