Tja, det finns ju vissa inställningar som man kan göra som anpassar funktionaliteten något men det mesta är bara hur standardinställningen ska vara för nya besökare. Det mesta kan man själv ställa in i sin profil så man får det som man vill ha. Det finns inga funktioner som är avstängda genom att jag tagit bort länkar till dem eller så.
Vi har till exempel ställt in så att man inte kan skriva helt anonymt utan måste registrera en användare.
Stavningskontroll är inte påslaget heller eftersom det ändå bara finns för engelska i den version vi kör nu, så det är rätt meningslöst.
Systemet kan även automagiskt censurera valda ord, men det är något som vi bara tycker är dumt.
Vanliga dödliga (dvs såna som inte är moderatorer) får inte se vilket IP-nummer inlägg är skrivna från, vi vill inte några små storebröder här inte. =]
Det var väl i stort sett allt tror jag. Sen har ju senaste versionen av systemet tonvis med nya funktioner och jag kan meddela att vi för tillfället håller på att prova ut denna version och anpassar den för
www.rollspel.nu så den bör förhoppningsvis kunna komma igång inom kort.
MVH Olle Johansson
Webchef,
www.rollspel.nu