PROMOTION Outside the Box

Klingonsylt

Swordsman
Tycker du borde posta det på Dragonbanegruppen på Facebook också. Blir det en stor Coffee-table bok som fandrakes andra eller något mindre format?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Absolut! Det roliga är också att jag som inte är så förtjust i ankor som spelbart släkte i DoD dels har skrivit "Ankor i Trudvang" och dels har den här hårdjävla ankan på omslaget på en bok jag skriver. :D
Alltså jag gillar inte ankor, men den där ankan som är på omslaget där är helt klart en cool anka. Och intressant, helt klart läsvärt när den släpps. :gremsmile:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Nu har jag precis läst ut boken.

Jag tycker mycket om den! Den är trevligt skriven - behaglig och mysig att läsa. Jag förstår att målgruppen kanske främst är utlänningar, men för mig som inte har någon särskild koll på svensk rollspelshistoria är den lärorik.

Boken är lagom lång. Hade den varit längre hade jag nog inte tyckt lika mycket om den. Mitt intresse för rollspelshistoria är nog ganska exakt 248 sidor långt 😅 Varje ”era” beskrivs med tillräckligt djup för att det ska vara intressant, men inte så detaljerat att det blir tråkigt.

Jag är imponerad över hur mycket research som har gjorts, det märks verkligen att boken är skriven av någon som älskar sitt ämne.

Jag gillar att det är bilder i boken, och att bilderna visar både spel och människorna som gjort spelen. Av förklarliga skäl är det många namn i boken, och bilderna hjälper mig att komma ihåg vem som är vem.

edit: om det inte framgår så rekommenderar jag boken. Främst till alla som har ett lite större intresse av rollspel än att bara spela dem.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member