Nekromanti Ovadi leome

Magnus L

Hero
Satt och bläddrade lite förstrött i KV och läste lite om stridskonsten ovadi leome, även känd som alviskt bågskytte.
Såg till min förvåning att tekniken uppföljning fanns med, ärinte så jättehemma på vad de olika teknikerna är så jag bläddrade upp beskrivningen och läste följande:

Uppföljning kan enbart användas i närstrid med närstridsvapen

Bälddrade tebaks till stridskonsten och läste på moment: Serine och noloin. Bägge dessa är bågar och sålunda avståndsvapen. Varför lägga in en sådan teknik i den stridskonsten? bara undrar...

Baron Marak

Swordsman
Antagligen så är det hela ett tryckfel. Tekniken ska helt enkelt strykas från stridskonsten.

Krille

Super Moderator
"Bälddrade tebaks till stridskonsten och läste på moment: Serine och noloin. Bägge dessa är bågar och sålunda avståndsvapen. Varför lägga in en sådan teknik i den stridskonsten? bara undrar..."

Det kallas för "fel", och spelkonstruktörer gör sådana ibland. Vill du läsa om fler fel som konstruktörerna har gjort i Eon, se Neogames officiella Eon-errata. Där kan du även läsa vad man gör åt dem.

Ratigan

Veteran
Åh andra sidan hade Krille en smart variant till tekniken för avståndsvapen. Finns med i Skymningshem om jag inte missminner mig/images/icons/clever.gif