Re: Alvisk grundskola
Ett: Vet du verkligen vad jag tycker?
Nej, jag var ironisk. Ioma att dvärgar har de bästa attributen av alla, deras vapen är i allmänhet bäst, bortsett från Lyfali, som iofs är ruskigt dyr, så då kan man isället ta ett slagsvärd och göra det seghärdat och tungt, så blir det ungefär samma. Dvärgar har grundutbildning och får på så vis runt 60 extra enheter (beror på lite, jag sitter i skolan utan min dvärgamodul). Dvärgar har ointagliga fästen som det behövs tiodubbla manskapet för att lyckas ta in. Dvärgar är den enda ras (art) som kan höja PSY, detta gör de genom att de föds i en äldstefamilj. Dvärgar får + i TÅL och VIL, men ändå ska man dela UK med 3. Dvärgar får massa stridsvana och X-val även fast de inte är krigare. De blir aldrig mentalsjuka som alver blir.
Men om du vill kan du ju diskutera emot mig.
Två: Grundutbildningen ger förhållandevis lite. Fördelen är marginell.
Den ger ganska mycket, jag tror att det är runt 60 enheter beroende på karriär. Och alla dvärgar har minst fem i stridsvana. Och många har +1 i BIL
Men alvboken är mycket bra gjord, stridskonsterna är sådär (det kostar 1 enhet att få tekniken när man skapar rollpersonen, men 3-4 när man väl spelar den). Och misslor är ganska kul att ha i EON. Så du gör ändå ett bra jobb.
-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.