Nekromanti På Eon-fronten inget nytt???

Big Marco

Läskig
Re: Det händer saker hela tiden. =)

Vi har dialoger med författare till både Jargien och Thalamur, men det är viktigt att det blir "rätt" personer som skriver dessa, just för att de är viktiga delar av Mundana.

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Helmgast
Re: Alvisk grundskola

Ett: Vet du verkligen vad jag tycker?

Nej, jag var ironisk. Ioma att dvärgar har de bästa attributen av alla, deras vapen är i allmänhet bäst, bortsett från Lyfali, som iofs är ruskigt dyr, så då kan man isället ta ett slagsvärd och göra det seghärdat och tungt, så blir det ungefär samma. Dvärgar har grundutbildning och får på så vis runt 60 extra enheter (beror på lite, jag sitter i skolan utan min dvärgamodul). Dvärgar har ointagliga fästen som det behövs tiodubbla manskapet för att lyckas ta in. Dvärgar är den enda ras (art) som kan höja PSY, detta gör de genom att de föds i en äldstefamilj. Dvärgar får + i TÅL och VIL, men ändå ska man dela UK med 3. Dvärgar får massa stridsvana och X-val även fast de inte är krigare. De blir aldrig mentalsjuka som alver blir.

Men om du vill kan du ju diskutera emot mig.

Två: Grundutbildningen ger förhållandevis lite. Fördelen är marginell.

Den ger ganska mycket, jag tror att det är runt 60 enheter beroende på karriär. Och alla dvärgar har minst fem i stridsvana. Och många har +1 i BIL

Men alvboken är mycket bra gjord, stridskonsterna är sådär (det kostar 1 enhet att få tekniken när man skapar rollpersonen, men 3-4 när man väl spelar den). Och misslor är ganska kul att ha i EON. Så du gör ändå ett bra jobb.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Helmgast
CJS sa att Thalamur inte ska ges ut än på fem år

Eller kanske inte alls sa han. Dock tycker han att det är en trevlig polisstat. /images/icons/smile.gif

Evil Peter

Hero

Hur är det med Tauper förresten, Krille? De sägs ju vara respekterade och fruktade för sin visdom/kunskap. Hur får de den visdomen? Har de också någon form av skola? Som det är nu är det ju ingen skillnad alls mot vanliga människor...

C

walium

Ganska töntig, faktiskt
Dvärghat

Med risk för att starta en massiv debatt så tycker jag nog att du ska lugna ner dig lite. Rent allmänt verkar det som majoriteten av debattörerna på just det här inlägget är måttligt förtjusta i dvärgar. Om du har en bild av dvärgar som inte överensstämmer med Neogames så kan du väl modifiera den på egen hand och inte kräva att de ska ändra sig.
Personligen är jag lika förtjust i både dvärgar och alver vilket nog inte är helt vanligt.

"Talk is cheap because supply exceeds demand"

Ezping Orm

Hero

Varför måste man jämföra allt? Det viktigaste är väl inte att alla är precis lika bra på allting.. om jag vill spela en dvärg, så är det inte pågrund av att de har mer i styrka än vad en alv har, eller att de har bra vapen.. utan för att jag tycker att dvärgarna är intressanta som folkslag. Varför hänga upp sig på att dvärgarna får bättre grundskolning?

..och för er som ändå bryr er om alla plus och minus i tabellerna. Tänk på att folkslagen som använder grundreglernas grundutbildning får slå (OB1T6+1) på fyra färdigheter och kan därmed få hur många poäng som helst!

Ezping Orm

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Dvärghat

På många sätt tycker jag att Neogames med Eon gjort det intressant att åter spela människa. De olika folkslagen har fått en omfattande bakgrundshistoria och skiljer sig åt en hel del. Jag minns när jag spelade gamla Drakar och Demoner, då var jag nästan aldrig människa eftersom de var så tråkiga. Lagom bra på allting och inga direkt utmärkande drag.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Fixa till det på egen hand

Det kanske får bli ett projekt som Eons fanklubb står bakom/images/icons/wink.gifHar inte Emil på EON.SE beskrivit en ö? Det kan bli ett intressant projekt att sätta tänderna i.

Krille

Super Moderator

"Ioma att dvärgar har de bästa attributen av alla"

Ta en liten titt på en frakktrukh någon gång.

"Dvärgar har ointagliga fästen som det behövs tiodubbla manskapet för att lyckas ta in."

Man vinner inte krig genom att vara belägrad. Möjligen kan man låta bli att förlora. För att vinna ett krig krävs offensiv (nej, inte modulen), och, som någon sa, på det området suger dvärgar hästgenitalier.

"De blir aldrig mentalsjuka som alver blir."

Nu vet jag en och annan alv som inte håller med dig om det där med "mentalsjuka", så jag skulle rekommendera dig att ta tillbaka det där innan Kiyona kör upp sin carwelan på tvären på dig... /images/icons/wink.gif

"Den ger ganska mycket, jag tror att det är runt 60 enheter beroende på karriär."

För en normal grundutbildning så får en dvärg ca 30-talet enheter att fördela ut på en massa färdigheter som den normale påvvergäjmern ändå aldrig sätter ut några enheter på (utom Stridsvana, och där gör de två enheter man får ingen större skillnad). Den spelare som faktiskt inte är påvvergäjmer bryr sig inte.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

G

Guest

Guest

"Ta en liten titt på en frakktrukh någon gång."

ta en titt på en ghoråldersmann någon gång. :C)

"och, som någon sa, på det området suger dvärgar hästgenitalier."

öh? är det inte dvärgar som utbildar alla sinna ungar i stridskonst... så har dom sinna små sköldpadds formationer med bärsärkar som killar omkring lite hur som helst å tuggar fragda... :C) dom suger inte dom är bara näst bäst.(tror jag) kan ingen slå up dvärgar å kolla OV? :C) sämst är dom inte iaf. har för mig att tauper och vättar är dom sämsta... eller?

Mvh h[-å]

Krille

Super Moderator

"är det inte dvärgar som utbildar alla sinna ungar i stridskonst..."

Bara om du går med på att alla svenska artonåriga grabbar får lära sig stridskonst. Det är ungefär samma nivå på dvärgarnas vapendrill och svensk värnplikt.

"så har dom sinna små sköldpadds formationer med bärsärkar som killar omkring lite hur som helst å tuggar fragda..."

...som hjälper såååå mycket efter att ett bågskyttekompani förvandlat bärsärken till igelkott eller en conrois med tjugofyra tungt rustade riddare som med motsvarande massa och fart som en tungt lastad långtradare kör rakt in i sköldpaddsformationen...

- Krille

walium

Ganska töntig, faktiskt

Den här frågan har varit uppe på tapeten sisådär 150.000 gågnger utan att någon av de inblandade har vikit sig så mycket som en tum. Om ni nu tycker att dvärgarna är en samling übermäktiga kobolder så är det bara att modifiera dem så att de passar er egen version av Mundana eller undvika att spela dem helt och hållet! Att säga att ni tycker alver är bögar eller att dvärgar är överdrivna är konstateranden som överhuvudtaget inte leder någonstans.
Dessutom så är det så att man måste titta på de olika raserna i ett större perspektiv än bara enskilda individer.

*Hukar sig för det analkande regnet av vassa och potentiellt dödliga motargument*

Helmgast
Kiyona

Frakktrukher har ju minus i massa attribut. Ghordvärgar har minus ett i RÖR och resten bara plus.

Och, Kiyona, de flesta av din ras blir mentalt sjuka med åren. Du vet förbannelsen.

Frågan kvarstår, dvärgar kan fortfarande höja PSY med två p g a klassförtryck. Varför?

Krille

Super Moderator
Re: Kiyona

"Och, Kiyona, de flesta av din ras blir mentalt sjuka med åren. Du vet förbannelsen."

Kiyona ber mig framföra att de inte alls blir mentalsjuka (utom sanari och thism då), utan bara lite gnälliga, och att hon personligen kommer att sätta fast dig som lansstoppning på Fredericks mest flisiga stridslans.

"Frågan kvarstår, dvärgar kan fortfarande höja PSY med två p g a klassförtryck. Varför?"

Pga texten i Mundana, som skrevs som den gjorde av någon jefla anledning och jag inte fick ändra på i allt för stor utsträckning.

- Krille

Helmgast
Re: Kiyona

Kiyona ber mig framföra att de inte alls blir mentalsjuka (utom sanari och thism då), utan bara lite gnälliga, och att hon personligen
kommer att sätta fast dig som lansstoppning på Fredericks mest flisiga stridslans.

Kiyona kommer nog märka av den skiten sen. Hennes rektion är normal på unga och oerfarna alver. Jag är inte rädd.

Pga texten i Mundana, som skrevs som den gjorde av någon jefla anledning och jag inte fick ändra på i allt för stor utsträckning

Du får väl diskutera och argumentera lite, och inte bara ge med dig.