Nja? Vildhjarta består i princip av slumpgenererade möten så jag vet inte om jag förstår hur det kan vara rälsat (möjligen bortsett från något moment i början)? Delen efter i äventyrssviten - Snösaga - däremot är lite av en rälsningsfest. Vet inte om jag skulle säga att Snösaga hyllats dock, men det är väl som vanligt när det gäller Riotminds, rätt binärt uppdelad åsiktsspridning. Personligen skulle jag inte rekommendera Snösaga, även om vi hade en jättekul upplevelse när vi spelade det för många herrans år sedan.Recca;n63345 said:Vildhjärta är väl sjukt rälsat och har jag för mig hyllat av vissa?
EDIT: Eksem uttrycker det bättre, se nedan.
Kruxet är om man ska kalla det för rälsat eller inte när det är slumpgenererat men rollpersonerna samtidigt har liten frihet att påverka vad som kommer hända. Det är en variant av "vi kommer från A till B oavsett vad som händer men vägen där emellan kan se ut lite hur som helst". Klassisk rälsning ser jag mer som "vi kommer från A till B till C till E osv. oavsett vad rollpersonerna hittar på".
Men det lämpar sig inte för den här tråden att diskutera det så jag ska hålla tyst nu.