Nekromanti PageStream

Snow

Swashbuckler
Någon som testat? Går det att layouta rollspel med det (jag anser att scribus med sitt sugiga tabellstöd, begränsade formatmallar och allmänt dumma gränssnitt inte funkar)?

PageStream är inte gratis. 100$ för normalversion och för 50$ extra får man en variant med lite fler features.

Arfert

Facit
Jag testade det för massor med år sen, mitten på 90-talet.. och DÅ var det ok... men om du är beredd att betala för ett layoutprogram är Pageplus ett bättre val. Om du är på en vanlig windows-PC.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag skulle nog helt enkelt se till att skriva in mig på nån distanskurs på lämpligt universitet och tjacka en studentlicens av Adobe InDesign istället, om jag nu skulle betala för ett layoutprogram. Visserligen blir det fortfarande 4-5000, men jag har jättesvårt att tänka mig att jobba i något annat...

Snow

Swashbuckler
Arfert said:
Jag testade det för massor med år sen, mitten på 90-talet.. och DÅ var det ok... men om du är beredd att betala för ett layoutprogram är Pageplus ett bättre val. Om du är på en vanlig windows-PC.
Okej, jag ska ge pageplus en chans (till)...
Fast det är mil bättre än scribus.

Snow

Swashbuckler
Det svider lite... :)
Men det är attans svårt att inte vilja använda indesign.

Snow

Swashbuckler
Jag är glad att jag testade igen, det hade förbättrats rätt mycket mot vad jag kommer ihåg. Det blir nog till att punga ut de där.

Snow

Swashbuckler
(Jag fortsätter konversationen med mig själv):

Det finns två sajter med pageplus från serif:

Denna har en gratisvariant (som inte är begränsad) samt en variant för typ 10£. Denna testade jag förra gången.
http://www.freeserifsoftware.com/software/pageplus/

Denna har en begränsad demo (max 5 sidor och ingen inbyggd pdf-export) och en version för £80. Denna testade jag igår. Kändes mycket bättre än den förra.
http://www.serif.com/pageplus/

Varför har de delat upp sajterna såhär? Är den första en tidigare version som de har som marknadsföring?

Arfert

Facit
Tror de brukar lägga ut äldre versioner till ett rabatterat pris eller gratis. Är inte helt ovanligt att programvaruföretag gör det.

Den senaste versionen heter PagePlus X5