Nekromanti pansarplåtar...

Pendragon

Swashbuckler
detta cybertech tillbehör börjar gå mig på nerverna...
SKY 10 och inget TO-minus. Detta gäller även förstärkt kranium (som i mina kampanjer INTE skyddar halsen).
Nån som har ett förslag på hur man modifierar de här tillbehören till en mer balanserad nivå.

Så de så!

smaffy

Hero
pansarskalle...
om något pucko nu vill operera in en pansarplåt i stället för sin skalle så... jag tycker inte att TO sänks. Plåten väger väll lika mycket som den vanliga skallen (aluminium?). Det enda taskiga med cybertech är att man kanske inte alla tycker att man är lika mycket värd som vanliga människor.

Varför opererar man ens in en plåt i stället för den vanliga skallen? ingen vanlig människa skulle aldrig nånsin ens tänka på det juh! Fasst, rollpersoner verkar inte vara så överdrivet normala... /images/icons/tongue.gif

Smaffy är jag. blä.

Pendragon

Swashbuckler
Det är också det att de här tillbehören syns inte överhuvudtaget heller efter som man kan få sin egen riktiga hud att växa över dem, alltså inget socialt stigma om man inte berättar för alla att man har dem. Desutom är de relativt billiga att köpa och sätta in... alltså alla RP vill ha dem.....
Irriterande...

Så de så!

Jon

Veteran
Njae, relativt billiga. Skallen kostar väl 5000 Euro PLUS operationer. Multiplicera med fyra för att få kostnaden i dagens kronor. Problemet är snarare att många spelare tenderar att lägga alla sin pengar på vapen och krigsmateriel, något som inte känns riktigt vettigt.

Förutom detta så är ju mycket cybertech olagligt eller licensbelagt. Jag kan tänka mej att snuten är mindre förtjusta i att det springer runt en massa legoknektar med AKs och pansarhud. Och om spelarna envisas med att köpa prylarna illegalt är detr bara att höja pricet rejält, typ x 2 - x 4.

/Jon

NecTech

Swordsman
"Och om spelarna envisas med att köpa prylarna illegalt är detr bara att höja pricet rejält, typ x 2 - x 4"

Bara det??!!..
Jag brukar smälla till med x 8 - x 10.....På så sätt sringer dom inte omkring med en massa tunga vapen...Kanske En sliten autopistol, eller en antik revolver..Varför inte ett rostigt avsågat hagelgevär.....

Men detta är ju som sagt bara om dom ska köpa vapen illigalt....Vilket rollpersoner ofta ´gör av någon annledning... :)

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>

Jon

Veteran
Jag tänkte mej dom prismodifikationerna på pansarhud och sånt. Vad det gäller stålskalle lät jag faktiskt en RP ha det då han var cykelbud och på så sätt kunde motivera just den cybertechen.

/Jon

brainless

Veteran
men nam kan inte höja priset i skyarna heller för det finns ju vapen som redan nu e på väg ner i pris på grund av att det e lättillgängliga det e klart att om man vill skaffa sig en bamsing kulspruta illigalt så ska priset bli äckligt men om man vill skaffa sig enn gammal semiautomatic så e ju tillgängligheten typ hundar gånger högre där av ett lägre pris eller ?

MVH brainless

yo n2

NecTech

Swordsman
Det är iofs helt korrekt....Men jag vill gärna dra ner på antal vapen per man (jag vill dock inte dra ner på våldet)...Så jag tycker att en sådan prishöjning är ok...
Det är ju sedan upp till spelarna att inte hamna i olagligheter juh...undviker dom det så kan dom ju köpa vapen mycket billigare (Lagligt).

Mvh
Necrotech

Adrian

Veteran
vad gör man med Tontals med Cybertech (offensiv) och olika vapen allt från kulsprutor till små revolvrar om man INTE gör nå olagligt....
Detta förutsätter förståss att man inte är polis eller liknande som behöv grejs i yrket???

mvh Adrian /som hoppas att någon förstod något/

NecTech

Swordsman
Hmmm...Förr eller senare så kommer dom att göra något olyckligt...Det händer.
Men man köper ju inte alltid vapen med tanken om att man ska ha ihjäl folk, eller???

Kanske man bara fått en Galen crack pundare som granne...Man vet ju aldrig när han ballar ur och börjar uppföra sig hotfullt....Då kan det vara bra att ha en 45:a under kudden...

hur som helst så föredrar jag när rollpersonerna är beväpnade med pistoler/revolvrar och kanske någon kompakt k-pist.....Automatkarabiner och KSP´n gör att det lätt kan bli obalans i spelet....Vilka skurkar springer omkring med ak47´er eller med pansarskott på stan....(Kanske Crackpundaren)?????

Mvh
Necrotech

seinet

Swashbuckler
... ingen vanlig människa skulle aldrig nånsin ens tänka på det juh! Fasst, rollpersoner verkar inte vara så överdrivet normala...

Vad tror du dom personenrna som har sprickbildning i skallbenet har då, plastinlägg? nej du dom har allt titanplåtar (som är ganska vävnadsvänliga) fastskruvade det vanliga skallbenet visserligen. Dessutom så är det ju kanske så att cybertechen från första början var tänkt som ersättning för förlorade kroppsdelar vid olyckor, och inte att man opererar bort orginaldelen för att sätta dit en plåtbit istället.
Grejen med plåtkranium och endoskelett är väl för de som har sköra ben i kroppen (detta är en genetisk sjukdom i vissa fall), samma sak med exoskelett.
Efter cybertech-revolutionen kom tillverkarna på att man kunde tjäna mer pengar på det om man utökade utbudet så att även icke-olycksdrabbade människor hade anledning till att skaffa cybertech.

/Seinet - Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att ha en artificiell hand (eller arm)...

... om min "riktiga" skulle skadas så pass allvarligt att den var obrukbar.

<font size="3">Rädda smilisarna!</font>
<font size="1" color="#646464">Dom är roliga</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com

Metal_Ninja

Veteran
Re: inte en ak i sikte..

Ett gammalt hederligt hagel gevär brukar fungera bra som tungt vapen till spelare som nödvänditvis måste ha en hel arsenal. Det är lätt att motivera hur dom(spelarna) fått tag i vapnet det gör inte övermänskligt(gör inte spelarna övermäktiga) med skada och det är nästan omöjligt att spåra.

På tal om pansar plåtar och att dom inte syns dom borde trots allt kännas ganska bra och om man täker dom med äkta hud = köttvävnad borde man blöda rätt friskt vid träffar.

And remember that metal is harder then flesh.

Deminus

Veteran
Kör med slitage av kroppspansar måste dom byta ut det efter varje eld strid så är det nog inte lika attraktivt
Gäller det för stelt pansar så borde det gälla även för cybertech pansar.
Och garantin gäller nog bara fabrikations fel och inte om man ut sätter föremålen för "onödigt" våld.

Föresten borde inte det behövas mer än Pen 2 för att skada halv- & -stelt pansar?
Skulle verkligen en 9mm dumdum kula skada en klass V stel väst, det ser jag framför mig som en ledad mettal dräkt (gärna med hydrauliska muskler)

cedda

Veteran
Vapenlicenser

Jag tvivlar på att någon av er springer ner i vapenbutiken och köper Colts senaste automatkarbin! Sådana vapen används i stort bara av SWAT-förband och soldater, och de är svåra att få tag på lagligt... vanligare är pistoler och gevär som endast kräver licens och kanske ett par dagars väntetid för att få tag på, det är klart, är du registrerad i brottsregistret tvivlar jag på att du får tag på vapen lagligt.
Vad det gäller cybertech är pansarplåtar fullt lagliga, men man känns som ett plåtberg när man har de på sig, så att kramas med en kille med pansarplåtar är som att sitta och kramas med en plåttunna ungefär...

I USA, får du bära vapen, så länge de är synliga, du får inte knalla runt med ett gevär under rockärmen...

" Wolves are noble animals, apart from dogs "

cedda

Veteran
Kalashnikov

Glöm inte att Kalashnikov är den vanligaste automatkarbinen på gatorna, den används av mindra terroristgrupper och större brottsligor då den är lättare att få tag på...
Det gör den inte lättillgänglih eller vanlig dock...

" Wolves are noble animals, apart from dogs "

smaffy

Hero
öhh..
men större delen av befolkningen har inte skallskador. så därför kan man nog inte räkna de (som är en minoritet) som större delen av befolkningen. Dessutom kan man se en tydlig ökning av antalet förstärka skallar hos rollpersoner..

Det jag menar är att normala människor inte vill operera in förstärka skallar utan att de får nån skallsakda. Som det lät på hans inlägg verkade det knappast vara pga att deras skallar krackelerat. mer åt hållet koboldism.

Smaffy är jag. blä.

seinet

Swashbuckler
Olycksfallsförsäkring och Cybertech?

Ett tillägg till tråden: Om man blir av med en arm vid en olycka i NeoTech, täcker ens olycksfallsföräkring insallation av ev. cybertech eller måsta detta köpas av offret själv (det finns väl fortfarande "vanliga" proteser)?
Eller är det så att man måste helförsäkra sig själv och ha en självrisk på 1000 euro för att få ut cybertech av försäkringsbolaget?

/Seinet - Köpte "Attack" av Andy McNabb och "Den enda som kom undan" av Chris Ryan idag (båda två för 98:- på chalmers bokhandel, Cremona (Chalmers tvärgata)).

<font size="3">Rädda smilisarna!</font>
<font size="1" color="#646464">Dom är roliga</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com