En av de mest beklämmande sakerna att läsa om i krönikan och intervjuerna är för övrigt ambitionen att starta en egen rollspelstidning i början av 90-talet med målsättningen att gå med vinst.
Ja och med förhoppningen att Parabellum skulle bli en multimedia-franschise med tv-serie och allt. Mitt i tiden för rollspelsdöden.
”I förlängningen vill jag starta en multimediarörelse kring det här med rollspel, jag tycker att rollspel är fruktansvärt bra att utgå ifrån om man vill göra soundtracks, böcker, datorspel, tv-serier och så vidare. Det finns planer på att realisera det här i någon form utav multimediaproduktion med alla aspekter intäkta. Man börjar med att göra ett rollspel och går vidare till kanske böcker, tv-serier och sådant. Det finns alltså planer på TV-serie till Parabellum, det finns manuskript till pilotavsnitt och sånt där och det ska presenteras för produktionsbolagen under vintern sen får vi se vad dem säger.”
Ambitiöst visserligen, men tyvärr en föga realistisk plan. Det var så dömt att misslyckas, väldigt tragiskt.