Nekromanti Paradox strikes again

Storuggla

Champion
Antagligen. Mongoose menar att de skulle gett ut ett Conan med Runequests regler, men att Paradox sade nej.

Storuggla, det är ändå bara brölande boxare

Arfert

Facit
hm, man kan ju undra vad som ligger bakom... kanske nån annan vill ha rättigheterna om det blir en film.

Mogger

Hipsteranka
Arfert said:
hm, man kan ju undra vad som ligger bakom... kanske nån annan vill ha rättigheterna om det blir en film.
Ja! Den kan ju bli lika cool och bra som säg...Mutant Chronicles!!!

Nä, nu börjar Paradox hamna på samma bänk som Livets Ord när det gäller att motarbeta rollspel. Eller så är det licensbranchen som det är fel på.

G

Guest

Guest
Etepete said:
Paradox Entertainment slår undan benen för ännu ett rollspelsprojekt.

Tack så j-vla mycket!
Helt rätt! Conan gör sig mycket, mycket bättra under D20 reglerna än något fjantigt Runequest-system...

Leon

Leo carcion
Måns said:
Arfert said:
Ja! Den kan ju bli lika cool och bra som säg...Mutant Chronicles!!!

Nä, nu börjar Paradox hamna på samma bänk som Livets Ord när det gäller att motarbeta rollspel. Eller så är det licensbranchen som det är fel på.
Precis! Vad bidrar de med egentligen, ö.h. ung. lika mycket nytta som private equity firms

Leon

Leo carcion
Lexx said:
Helt rätt! Conan gör sig mycket, mycket bättra under D20 reglerna än något fjantigt Runequest-system...
Deras planer var (enligt de själva):
-) Conan Runequest
-) Conan: Savage Worlds
-) En lång serie systemlös Hyborian Atlas-böcker av Vincent Darlage

Sedan är det klart att det är väldigt lätt för Mongoose att skönmåla i efterhand...

Storuggla

Champion
Jag vill påpeka att de tydligen, om jag förstod det hela, har rättigheterna kvar. De får bara inte föra Conan med Runequest-reglerna, och det andra de ville göra (atlaser och stuff).

Storuggla, gör om, gör rätt

Arfert

Facit
De böckerna hade jag köpt... om de inte skulle bli så där "Moongoose-fula"... :gremgrin:

Nåja, vi får se vad som händer...

Leon

Leo carcion
Arfert said:
De böckerna hade jag köpt... om de inte skulle bli så där "Moongoose-fula"... :gremgrin:

Nåja, vi får se vad som händer...
EGENTLIGEN är nästa stora conanhändelse jag hoppas på att någon gör en fangjord hyboriensetting till BoL (Eller setting och setting, rätt bakgrunder och boons och flaws)

Phelan

Hero
Om jag förstår din länk rätt så tänkte sig Mongoose att ge ut allt inbundet i riktig ko och fyrfärg. Låter ju fräckt, men samtidigt vääääldigt påkostat...

/ Phelan

Arfert

Facit
Det hade jag köpt direkt... och jag tycker RQ är väldigt mycket mer Conan än d20.

G

Guest

Guest
Det har de gjort tidigare, ser ändå ut som skit. Iofs bryr jag mig inte så mycket då innehållet i regler/text är det primära.

Dock är jag glad över att Conan fortsätter att vara D20 och inte ett halvtaskigt system.

Paradox är smarta som håller licensen till ETT spel och riskerar 511 konstiga conantitlar...

Ram

Skev
Nu skall det visst bli en Conan-rulle med en budget på en sisådär en halv miljard. Inte illa för en gammal rollspelare.

Kolla bara.

Storuggla

Champion
CPI förklarar sig

Conan Properties, de som äger licensen, yttrar sig på mongooses forum. Här ser ni det.
Kortfattat -det ska bli en ny budgivning på licensen nästa år, och att ge ut nytt material som sedan kanske inte supportas av en ny licenshållare vore inte schysta bananer. Och sedan ingick aldrig atlas i licensen, och tyvärr började Mongoose med arbetet på dem innan de fick klartecken från CPI, som haft ett liknande projekt på g på annat håll.

Storuggla, also something about quality