Nekromanti Paranoia kanske kommer tillbaka! WEG har sålts!

Gnöm

Veteran
Paranoia säger du, har länge varit sugen på att lira det sen jag fick höra av en studiekamrat, jag har det cd-rom och har läst otaliga sidor på nätet om det. Dock blir det nog jag som får spelleda vilket ska vara det tråkigaste i spelet. Inte för att det ska vara tråkigt för det hoppas jag. :gremsmile:

Intresset var dock måttligt i min rollspelsgrupp just då så det blev aldrig av. Plus att jag inte ville göra något fel, ville vara påläst först.

Om det nu skulle bli utgivet igen kanske jag köper det. Har ju hört att det ska vara ruskigt roligt.

Storuggla

Champion
Men hurra! :D [NT]

Grattis till Jesper som köpt WEG, och till nytt paranoia! Wöö.

Storuggla, hoar

Ulfgeir

Swashbuckler
"The computer is your friend. Trust the computer. Now citizen, do you have clearance for that kind of information?"

....Zap... New clones please.

/Ulfgeir

PAX

Jordisk Äventyrare
Ett spel för SL...

Inte mycket mer enligt min åsikt. Hur kul som helst att läsa.

Låt döda ting vila i fred...

/PAX

Johan K

Gammal & dryg
Whhiiii !!!!

YES !!!
Det ultimata kultspelet !! Låter ju kanon om det kunde göras en nyutgivning av det !

Troberg

Sinister eater
About fucking time!

Nu kan man ju bara hoppas att de dår tummen ur och ger ut nyutgåvor av riktiga Judge Dredd (eller var det Games Workshop?) och Junta också!

Staffan

Myrmidon
Re: About fucking time!

Dredd var GW, och även om det hade varit WEG så har de inte licensen längre. Junta verkar den nya ägaren rätt pigg på att ge ut i och för sig, i alla fall enligt tråden på rpg.net.

Troberg

Sinister eater

Dredd var GW, och även om det hade varit WEG så har de inte licensen längre.
Licenser kan köpas. Nåja, kanske GW tar sitt förnuft till fånga och gör det.

Junta verkar den nya ägaren rätt pigg på att ge ut i och för sig, i alla fall enligt tråden på rpg.net.
Yay! Det är ett av de bästa brädspelen som gjorts (även om reglerna kan behöva modifieras lite för att inte bogga ner när alla lärt sig maxa allt fullt ut...)!

Staffan

Myrmidon

Licenser kan köpas.
Förvisso, men jag skulle bli väldigt förvånad om Mongooses licens inte är exklusiv. Så om nån annan vill göra ett Dredd-rollspel får de helt enkelt vänta tills Mongooses licens tar slut.
Nåja, kanske GW tar sitt förnuft till fånga och gör det.
Du är medveten om att GW inte har gjort några rollspel på en sisådär 10-15 år eller så, va?

Troberg

Sinister eater

Förvisso, men jag skulle bli väldigt förvånad om Mongooses licens inte är exklusiv. Så om nån annan vill göra ett Dredd-rollspel får de helt enkelt vänta tills Mongooses licens tar slut.
"Hästhuvud i sängen"-tricket funkar varje gång...

Du är medveten om att GW inte har gjort några rollspel på en sisådär 10-15 år eller så, va?
Wow, har de arbetat så länge på nyutgåvan!!! :gremgrin:

Storuggla

Champion
Torg?

Citat Ogrecave: "Among the few projects already mentioned for the renewed WEG is Torg 2.0, which will hopefully finally see print. Reportedly, its first draft has been sitting at WEG as a 2" thick unedited manuscript for years."

Humm... trots att jag aldrig spelat det själv så låter det intressant. Damn you Krille! :zeppelinare:

Storuggla, grot

Staffan

Myrmidon
Re: Torg?

TORG är ett av de coolaste rollspelen någonsin. Det finns få spel där man kan spela primitiv andlig ödleman, ninja, cyberhacker, alvmagiker, modern legosoldat, viktoriansk ockultist och galen vetenskapsman i samma grupp.