Nekromanti Pass-tips

Foggmock

Myrmidon
Första oktober införs nya passet. Det kostar 400 kronor, man måste ta ett nytt kort och det gäller i fem år.

Gamla pass gäller till utgångsdatum och man behöver bara giltig fotolegitimation (jag vet inte om det icke utgångna passet du tänkt ersätta gäller, men det borde nästan det. Ta med körkort också för säkerhets skull, om du har ett sånt) för att få ett nytt. Nu kommer anledningen till tipset: De gamla passen kostar 200 kronor och gäller i tio år.

Alltså: 200:- för en tioårsperiod från och med dagen du går till polisen, eller 800:- för en tioårsperiod från och med dagen du går till polisen efter första oktober.

De sex hundra kronorna ni sparar på detta tar jag ut som en tips-avgift, och ni har ändå inte förlorat några pengar på det och jag blir lycklig.

Okej? :gremgrin: :gremwink: :tekopp:

hraufnir

Swordsman
jag har 8½ år kvar på mitt pass i dagsläget. Se en sväng av 600:- gå förlorade ditt kapitalistiska svin! =)

Johan K

Gammal & dryg
Hjälp !
Det kommer ju att vara svindyrt att skaffa ett pass nu juh !!
Man kanske skulle ta & kolla upp när enns gammla pas går ut & se ifall man kanske skullte ta & fixa ett nytt..

Dewil

Skrivbordsgeneral
Gäller inte i USA

Jag har redan gjort som ditt tips och ska hämta mitt nya pass i mitten av veckan som kommer. (Mitt pass var dessutom av den förrförra typen, med ett foto taget i mars 1995. Inte för att jag ser annorlunda ut i dag, men i alla fall...)

Däremot är det värt att komma ihåg att USA kommer att kräva de dyrare passen. Men har man tagit sig råd att åka dit får man väl ta sig råd att skaffa nytt pass också.

Dewil

Storuggla

Champion
Som sagt, nytt och fint pass krävs i USA snart. Jag har kvar mitt gamla som jag hämtade ut -96, så jag ser lite yngre ut det. jag ska nog ändå bara resa inom EU misstänker jag, bara för att jävlas med passmyndigheterna :gremsmile:

Storuggla, Herbert Lime