Nekromanti Passande plats för ett äventyr...

Malaka

Veteran
Joined
8 Apr 2001
Messages
12
Location
Sthlm, Sverige
Trevligt att du ville läsa mitt inlägg ;)
Jag hade tänkt göra ett High Fantasy-äventyr med onda makter. Typ nekromantiker, demoner, odöda och sånt tjafs. Finns det några passande platser på Mundana som äventyr av den här typen kan utspela sig i? Tänkte Thalamur men jag vet nästan ingenting om det landet eftersom det inte finns nån modul som beskriver landet. Tänkte att kanske Kamors mörka skogar oxå funkar...Nån här som har något förslag? Nån som kanske har spelat liknande äventyr och vill rekommendera nån speciell plats.
Tack för eventuella svar!

Malaka - Raveland:
A land where the trees looks like big soundsystems, the flowers seemed to become ravers and the air smells like happiness!!!
 

Silversparre

Veteran
Joined
5 Jun 2001
Messages
19
Location
Vintergatan,Tellus,Europa,Sverige,Värmland,Edane.
En passande plats för ett äventyr.

Ett passande ställe kanske är ö länderna.
Man vet inte så mycket om ö länderna så då skulle ju vad som helst kunna hända det skulle kunna se ut ungefär hur som helst och det kan bi en mycket trevlig resa dit ett äventyrs start kaske skulle kunna vara Tex stormar och mystiska vatten varelser som dödar all besättning på fartyget på vägen dit förutom spelarna som nu måste klara sig skälva på det mystiska ö:arna och vad precic vadsom hällst kan hända...

"Kan du inte hoppa över kryp under"
//Silversparre.
 

Malaka

Veteran
Joined
8 Apr 2001
Messages
12
Location
Sthlm, Sverige
Re: En passande plats för ett äventyr.

Intressant. Tack för hjälpen

Malaka-Raveland:
A land where the trees looks like big soundsystems, the flowers seemed to become ravers and the air smells like happiness!!!
 

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
Jag röstar på Kamor..
det måste vara Kamors mörka skogar där de vilda barbarstammarna hindrar de mystiska skuggvarelserna/landet från att invadera resten av världen..

vilka är dessa skuggvarelser som det "hintas" om i olika moduler???
 

DEATH

Veteran
Joined
3 Jun 2001
Messages
170
Location
typ Sundsvall
Khirats Svarta skog kanske ... ett av mina mer "Mystiska" äventyr har blivit utspelade där ... Khirats Svarta skog är högmagisk för Nekromanti !!!

Ðea†h - Nekromantiker
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Kanske tirakernas urgamla fiender som mahktah stände in i sina tempel. Tirakerna har glömt bort sina fiender och var de är och bara de gamla sagoberättarna håller sagorna vid liv... Sid 32 i tirakboken, under fienderna.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Top