Nekromanti Pathfinder äventyr

Ramius

Veteran
Halloj! Ev Spoiler för mina spelare!!

Min spelgrupp har börjat spela Pathfinder och vi typ älskar det. Först så spelade vi DnD 3.5 å sedan 4:an och tröttnade rätt snabbt men Pathfinder har stått sig..
Vi är veteraner på EON och CoC å har spelat eller spelar kanske man ska säga massor med andra spel. Anyhow så har jag tycker i alla fall jag en rätt schysst idé till ett äventyr.

Men jag är helt grön på att spelleda Pathfinder, och min första undran är för er som redan gör det, hur är det med alla encounters? alltså alla monster, för en sak som jag kanske kan tycka är lite trist är att i början när man startar på lvl 1 så typ antar man som spelare redan att alla monster är det också, ev nån boss som kanske e högre vad vet jag jag är bara en nybörjare.. Men imina äventyr så brukar jag dela in dem i typ akter eller kapitel, och i detta till Pathfinder så kunde ja ju lägligt göra så att i akt 1 så är det lvl 1 och i akt två lvl 2 osv.. Men undrar om det kan va så farligt att spelarna liksom nosar lite på akt 2 innan de helt är klara med akt 1? tanken med det är ju att spelarna har en förmåga att göra lite som de vill och allra minst som jag vill ^^

Men att känslan - de e luuugnt grabs! de e iaf bara lvl 1 encounters, vi klarar oss nog - ska försvinna så äventyret känns mer dödligt. Hur brukar ni göra? eller är det ens ngt att fundera över?

Hej! Ja visst är Pathfinder underbart? :gremsmile:

Klart det du tar upp är värt att fundera över! Jag tror nog de flesta åtminstånde lite mer inbitna spelledare någon gång hamnar i dessa bryderier.

Här är mina tankar kring det, ta till dig det du vill eller inget :gremsmile:

Disclamer: Allt nedan är vad användaren "lasergreger" tycker och anser och är inte på något vis menat som en genuin förklaring på vad rollspel är för alla andra.