Zombier är hjärndöda och behåller inga klassförmågor.God45 said:Om jag zombifierar en karaktär med klass levels behåller då zombien förmågorna från sin klass? Spelar det någon roll om jag kontrollerar zombien eller inte?
Create greater undead kanske går att fixa till att skapa någon av följande templates?God45 said:Tack för svaren
Om jag vill skapa en inteligent odöd som behåller sina klassförmågor vilken spell är det jag bör använda? Går det ens?
Jag är bara level 5 och en Cleric så det är lite långt bort... Jag försöker få tillbaks min npc polare som brann till döds förra sessionen. Det jag mest är ute efter är att han kommer var inteligent så han kan fortsätta ge oss uppdrag och grejer. Klass förmågorna är mest en bonus.chrull said:Create greater undead kanske går att fixa till att skapa någon av följande templates?God45 said:Tack för svaren
Om jag vill skapa en inteligent odöd som behåller sina klassförmågor vilken spell är det jag bör använda? Går det ens?
Zombie Lord, Wight, Vampire, Undead Lord, Dune Mummy
Jag tror att de flesta intelligenta låg-levels undead skapas utan spells, av saker som "Stort hämndbegär", "blev hängd för brott den inte begått" etc. Och i de flesta fall är de bara intelligenta som i "kan forma tankar och planer" och inte som i "minns sitt tidigare liv".God45 said:Jag är bara level 5 och en Cleric så det är lite långt bort... Jag försöker få tillbaks min npc polare som brann till döds förra sessionen. Det jag mest är ute efter är att han kommer var inteligent så han kan fortsätta ge oss uppdrag och grejer. Klass förmågorna är mest en bonus.chrull said:Create greater undead kanske går att fixa till att skapa någon av följande templates?God45 said:Tack för svaren
Zombie Lord, Wight, Vampire, Undead Lord, Dune Mummy
Well crap. Har någon några andra tips på hur jag kan fixa honom? Hjärna i en låda, spöke, golem cyborg? Finns det några alternativ?Jag tror att de flesta intelligenta låg-levels undead skapas utan spells, av saker som "Stort hämndbegär", "blev hängd för brott den inte begått" etc. Och i de flesta fall är de bara intelligenta som i "kan forma tankar och planer" och inte som i "minns sitt tidigare liv".
Kan en schaman stoppa hans själ i en pryl?God45 said:Well crap. Har någon några andra tips på hur jag kan fixa honom? Hjärna i en låda, spöke, golem cyborg? Finns det några alternativ?Jag tror att de flesta intelligenta låg-levels undead skapas utan spells, av saker som "Stort hämndbegär", "blev hängd för brott den inte begått" etc. Och i de flesta fall är de bara intelligenta som i "kan forma tankar och planer" och inte som i "minns sitt tidigare liv".