Nekromanti Pathfinder Beginners Box

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag älskar sådana här "unboxing"-videor.

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9KPv80QsBfI&feature=player_embedded"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/9KPv80QsBfI&feature=player_embedded" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Efter att ha sett den, är det något ni skulle kunna tänka er att köpa? Den är ju verkligen till för nybörjare, så jag har svårt att se att många på rollspel.nu kommer köpa den, annat än som present till nyfikna kompisar, eller för att spela med sina barn.

Bortsett från att jag inte tillhör målgruppen så tycker jag dock att produkten verkar vara en höjdare. Paizo har implementerat en hel del bra idéer. Ett par favoriter:

<ul style="list-style-type: disc">[*]att det finns med stands till pappfigurerna, istället för att bara göra counters,
[*]att det finns med information om byn Sandpoint, så att spelledaren får ett dockskåp att leka med efter första äventyret. Jag kan tänka mig att just Sandpoint kommer vara ett varmt minne i många år framöver för de rollspelare som upptäcker hobbyn genom Beginners Box,
[*]att man valde att låta Goblins illustrera all de olika conditions som finns :gremlaugh: [/list]

Har ni några tankar?

tull

Hero
Jag kommer köpa den.

Om jag själv ska spelleda pathfinder i Uppsala någon gång så verkar boxen vara ett smart sätt att introducera allt genom.

Dessutom gillar jag kartan :gremsmile:

Arfert

Facit
Jag kommer FETT köpa den! Precis lagom för casualspel, men ändå i "Pathfinder-världen".. och perfekt för nybörjare och barn (dottern kommer vilja spela). Och för lata veteraner som inte orkar läsa hela spelet.

Bara pappfigurerna är ju värt!

Grymt snyggt, så vill jag göra ett spel.

Jag funderar på att slå mig själv i huvet tills jag glömmer allt om rollspel och sen köpa den där boxen!

Oh to be young and innocent again!

Eksem

Champion
En rejäl box, men ingenting för mig. 3.5-lådan hade prepaint-minis och typ dungeon tiles som var riktigt bra, men den här har helt klart mer regler och snyggare häften. Men jag undrar om inte 3.5-lådan egentligen var bättre och hade ett bättre fokus, även om den hade kortare livslängd.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Eksem said:
En rejäl box, men ingenting för mig. 3.5-lådan hade prepaint-minis och typ dungeon tiles som var riktigt bra, men den här har helt klart mer regler och snyggare häften. Men jag undrar om inte 3.5-lådan egentligen var bättre och hade ett bättre fokus, även om den hade kortare livslängd.
3.5-lådan var en höjdare, men som du skriver så har nog PF-boxen längre livslängd. Jag har svårt att ställa dem mot varandra, eftersom fokuset är annorlunda. Jag tror att PF-boxen är mer kreativitetsbejakande, medan 3,5-boxen var en snabbare inkörsport.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jävligt cool!

Några saker:

1. Wow, han han verkligen ta bort plasten på ett professionellt sätt!

2. Han borde visa ansiktet när han presenerar sig.

3. Sandpoint coolt som fan.

4. Bladet som sammanfattar vad man kan/ska göra = win.

/M

G

Guest

Guest
Jag kommer nog köpa den om att jag har råd (finns ju en hel del till onödiga nördprylar man "måste" ha...)
Priset känns dock så pass humant att det blir svårt att undvika detta köp. (298 pengar på SF)

Produkten känns riktigt bra och tillräckligt slimmad för mina planer att dra igång en liten spelgrupp på jobbet. Alla dessa konferensrum är ju helt ypperliga för rollspel. :gremlaugh:

Botulf

Hero
Skulle de fortsätta släppa sådana här boxar som täcker spelet(+ massa markörer) på ett mer lättsmält sätt än PF Core och Bestiary så skulle jag köpa.