Nekromanti Pathfinder - Hollows last hope

yokowermland

Warrior
Oi.

Någon som spelat eller varit GM för Hollows last hope? Ska vara spelledare i Pathfinder på fredag. I normala fall spelar vi adventure pathen "Rise of the runelords" men jag har tyvärr fått flera återbud. Så nu är vi bara tre spelare. Alla är dock sugna på Pathfinder så då får det bli att rulla ny pc:s och spela något annat.

Någon forumit kanske har något bra äventyr att rekommendera?
Berätta gärna om Hollows last hope. Är det värt att köpa?

Ska först säga att jag inte kan nått om Hollow.

Men eftersom du frågade om tips kan jag slänga in Carrion Hill. Jag och mina spelare hade mycket trevligt i den. Om ni dessutom gillar Call of Cthulhu (modulen är Lovecraft inspirerad)så är den ännu lite bättre.

yokowermland

Warrior
Ok tackar, det ska jag kolla in. Är ju självklart ett Lovecraft fan och det är mina spelare också. Tackar.

Vill självklart ha fler tips.

anth

Vetefan
lasergreger said:
Men eftersom du frågade om tips kan jag slänga in Carrion Hill. Jag och mina spelare hade mycket trevligt i den. Om ni dessutom gillar Call of Cthulhu (modulen är Lovecraft inspirerad)så är den ännu lite bättre.
Det tipset tar vi. :gremsmile:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag rekommenderar We Be Goblins! som är ett typiskt enkvällsäventyr med förgenererade karaktärer (goblins!). Charmigt och roligt!

(psst! Den är gratis om du bara vill ha pdf:en)

Vitulv

lasergreger said:
Ska först säga att jag inte kan nått om Hollow.

Alltid när folk tipsar om sådant här awesome så får jag en sådan där svindlande känsla att Paizos förråd av coola prylar är oändligt. Som rymden, ungefär.

Kan du inte skriva och berätta lite om äventyret och hur det var att spela/spelleda det? Var det läskigt, eller mer pulpigt?

yokowermland

Warrior
Yes rapport kommer under helgen. Carrion Hill kartorna är ritade ooch minisarna fixade. Börjar kl 1730 och håller på tills vi stupar.

Var ett tag sen, men jag ska göra mitt bästa!

Länk till Paizo - Modulen

Kommer skriva om saker som skulle ta från spelare om de läste, så spojler:

Äventyret utspelar sig i staden Carrion Hill, belägen i provinsen Ustalav. Ustalav är settingens goth/dark fantasy/grim-ställe.

Själva äventyret är på ytan en jakt på ett fasansfullt monster som trakaserar staden (river hus och dödar folk). Men snart så upptäcker RP att det inte verkar vara helt slummässiga attacker. Såklart (och detta menar jag på ett YTTERST positivt sätt) så leder jakten genom staden, in i dess asylum.

Jag tyckte detta var ett helt kanon äventyr en perfekt blandning av D&D och Cthulhu, man får utforska, man får slåss, det finns scener och platser som klart kan göras otrevliga av en spelledare som kan sådant. Så ja, jag skulle helt klart vilja säga att med D&D-aspekten över det så blir det mer pulpigt.

Staden Carrion Hill är skitcool på ren svengelska. Även om den inte är stor skulle jag i alla fall kunna skriva en hel kampanj i den. Det finns många krokar och detaljer man kan göra mer av och den är bara riktigt juste skriven helt enkelt.

Det är heller inget tafatt försök att få in Mythoset i äventyret, det är tydligt och det är bra gjort, inte orginellt egentligen, men bra.

En fin liten extradetalj som jag som spelledare gillade, var att kroken man använder för att få dit spelarna, faktiskt knyter an till huvudplotten. Den är alltså inte bara där för att få DIT dom och sen ska de snubbla in i det egentliga äventyret.
Hoppas, det hjälpte? Fråga på annars :gremsmile:

Ja skriv hemskt gärna och berätta hur det gick! Skulle vara skitkul att höra hur er grupp/du genomled detta! :gremwink:

Vitulv

lasergreger said:
Var ett tag sen, men jag ska göra mitt bästa!

Länk till Paizo - Modulen

Kommer skriva om saker som skulle ta från spelare om de läste, så spojler:

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Äventyret utspelar sig i staden Carrion Hill, belägen i provinsen Ustalav. Ustalav är settingens goth/dark fantasy/grim-ställe.

Själva äventyret är på ytan en jakt på ett fasansfullt monster som trakaserar staden (river hus och dödar folk). Men snart så upptäcker RP att det inte verkar vara helt slummässiga attacker. Såklart (och detta menar jag på ett YTTERST positivt sätt) så leder jakten genom staden, in i dess asylum.

Jag tyckte detta var ett helt kanon äventyr en perfekt blandning av D&D och Cthulhu, man får utforska, man får slåss, det finns scener och platser som klart kan göras otrevliga av en spelledare som kan sådant. Så ja, jag skulle helt klart vilja säga att med D&D-aspekten över det så blir det mer pulpigt.

Staden Carrion Hill är skitcool på ren svengelska. Även om den inte är stor skulle jag i alla fall kunna skriva en hel kampanj i den. Det finns många krokar och detaljer man kan göra mer av och den är bara riktigt juste skriven helt enkelt.

Det är heller inget tafatt försök att få in Mythoset i äventyret, det är tydligt och det är bra gjort, inte orginellt egentligen, men bra.

En fin liten extradetalj som jag som spelledare gillade, var att kroken man använder för att få dit spelarna, faktiskt knyter an till huvudplotten. Den är alltså inte bara där för att få DIT dom och sen ska de snubbla in i det egentliga äventyret.
</div>
Hoppas, det hjälpte? Fråga på annars :gremsmile: </div></div>

Skitbra svar, tack så mycket!