Nekromanti Pathfinderbuildidé för munk

Storuggla

Champion
Det här är en tanke som jag inte dubbelkollat alls, jag tänkte se om ni som faktiskt läser reglerna har något att tycka om den:
Munk. Gärna en människa för bonusfeaten. Ta Martial Weapon Proficiency från start. Utrusta snubben men två Kukris (crit 18-20/x2) och använd Flurry of Blows. Överlev tills du hittar Keen Kukris eller Improved Critical.

Storuggla, räknar aldrig på sådant här

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Grymt, överlag går det att göra en hel del coola varianter med munken som grund. Ibland önskar jag att jag vore spelare. Bara ibland.

Storuggla

Champion
"Grymt, överlag går det att göra en hel del coola varianter med munken som grund. Ibland önskar jag att jag vore spelare. Bara ibland."

Jag tvivlar. På hur grymt det är. Det är tufft, men om man inte crittar gör man bara 1d4 per kniv. Och det är inte lika underhållande kanske.

Storuggla, been there

Hrimfar

Veteran
Det finns en prestigeclass till forgotten realms i unapproachable east. Någonting deciple som på level 4 kan använda martial weapons i sina flurries...alltså 2 st keen scimitars eller dyl.

Storuggla

Champion
Nej, det här går ju inte. Flurry of Blows kräver "monk weapons" eller att man är obeväpnad. Och Kukri är inte ett munkvapen. :gremfrown:

Storuggla, bär en påse som byxor

tull

Hero
Först: Här finns en munkguide (jag har en guide till alla classes)
https://docs.google.com/Doc?docid=0AcNyxDTKvAmqZGRtZzhzdjZfNTB3YzJ0Nzl%20kOA&am

Min favorit är builds med shuriken. Kom ihåg att DEX är överskattat för en munk, throwing weapons bygger på strength. Samma sak om man vill använda ett närstridsvapen - där temple sword med 1d8 skada och 19-20 i critt är bäst. STR är också vägen att bygga upp skadan på.

Men, ett fränt alternativ (om man inte ska spela munk utan något annat) är att satsa på featen dervish dance som tillsammans med weapon finesse gör att både to hit och dmg slås med DEX som grund istället för styrka. Grattis du behöver inte längre styrka överhuvudtaget! :gremlaugh:

Sen kör man Paladin eller fighter på det. Den höga dexen gör dessutom att man inte behöver tung rustning.

Enda nackdelen med konceptet är att du inte kan köra two weapon fighting om jag minns rätt.