McAber
Varulv
Hej!
Jag undrar när det kommer ut någon PDF (eller liknande) på vad som skiljer till v 2.0?
Mvh,
/McAber
Jag undrar när det kommer ut någon PDF (eller liknande) på vad som skiljer till v 2.0?
Mvh,
/McAber
Ja, jag visst, någon ny version av spelet är det inte, utan en rättad och småmodifierad uppdatering. En del ändringar, småfix etc.Duddmannen said:Det var ju inte så mycket förändrat. Det är inte en versionsändring i sig utan ser mer ut som en reviderad nytryckning. (nu slänger sig herr Duddmannen med uttryck han bara läst på interweb, men han menar att det är samma regelbok med några få textkorrigeringar och några nya förmågor för balansens skull)
Men det är klart, jag kan se nyttan med en liten textlapp man kan slänga in i sin gamla regelbok så att den kan skänkas ut till spelarna att titta i, medan man själv sitter med sin NYA, och FINA, UPPDATERADE regelbok.
Kan inte ni som har köpt nya tillsammans sammanställa ändringarna här?McAber said:Finns det någon möjlighet att få de ändringarna på ett dokument av något slag? I värsta fall kan man väl köra en diff mellan de två versionerna?
/McAber
I korthet så ger de en möjlighet att använda resp. Motorik, Intelligens eller Närvaro i stället för Styrka i strid. Varannan stridsrunda på nivå ett, varje på nivå två.luddwig said:Jag har inte inhandlat 2.0 ännu och vore tacksam ifall någon kunde skriva lite kort om de nya förmågorna. Just förmågorna i 1.0 är nog det jag modifierat mest.
detta låter jättebra, hur funkar magiskadorna? Hur bör dvärgarnas tabell i SL-skärmen uppdateras?Arfert said:De som påverkar spelande:
Man kan ha högst 4 i en Egenskap när man gör en ny RP.
Några nya Förmågor.
Svårare för dvärgar att flippa ut.
Skador med magi funkar annorlunda.
Resten är nog mer korrfix och liknade.
Tomatalven said:detta låter jättebra, hur funkar magiskadorna? Hur bör dvärgarnas tabell i SL-skärmen uppdateras?Arfert said:De som påverkar spelande:
Man kan ha högst 4 i en Egenskap när man gör en ny RP.
Några nya Förmågor.
Svårare för dvärgar att flippa ut.
Skador med magi funkar annorlunda.
Resten är nog mer korrfix och liknade.
Är det stor nog skillnad mellan böckerna för att det ska vara värt att inhandla? Jag ser inte stor poäng med att köpa en ny upplaga av en bok, även om det är världens bästa fantasy rollspel, bara för lite ny art och utökat bestiary.Templar said:Jag har 1.0 och 2.0 i bok hyllan allt för att stödja.....
Det är väl inte utökat bestiary i 2.0? Du tänker på monsterboken?Bassejr said:Är det stor nog skillnad mellan böckerna för att det ska vara värt att inhandla? Jag ser inte stor poäng med att köpa en ny upplaga av en bok, även om det är världens bästa fantasy rollspel, bara för lite ny art och utökat bestiary.Templar said:Jag har 1.0 och 2.0 i bok hyllan allt för att stödja.....