Nekromanti Peace & Love

Troberg

Sinister eater
Oroa er inte, er favoritmisantrop har inte gått och blivit hippie (med tanke på hur mit hårfäste kryper så lär det väl inte bli av heller...).

Någon har kanske hört talas om musikfestivalen Peace & Love som går av stapeln i Borlänge vecka 26. Förvånansvärt stora namn deltar, hittills är följande klara:

Alice Cooper [US]
Anna Ternheim
Asta Kask
Babian
Backyard Babies
Behemoth [PL]
Billie the Vision and the Dancers
Blindside
Bo Kaspers Orkester
Bob Log III [US]
Charta 77
Christel Alsos [NO]
Crashdïet
Cryonic Temple
Damien Rice [IRL]
Detektivbyrån
Dia Psalma
Dozer
Elias & the WizzKids
Elin Sigvardsson
Enter the Hunt
Follow Him To the End Of the Desert
Globetrotters
Hammerfall
Hanoi Rocks [FIN]
Helena Josefsson
Hellsongs
Iggy & the Stooges [US]
Jason Mraz [US]
Jerry Williams
Joan As Police Woman [US]
Johan Johansson
Jonna Lee
Kalle Baah
Katia Cardinal [NIC]
Kjell Höglund
Laakso
Lars Demian
Lasse Lindh
Lucky Lucky Pigeons
Maia Hirasawa
Mando Diao
Maria McKee [US]
Marit Bergman
Melody Club
Memfis
Meshuggah
Miss Li
Morgana Lefay
Mustasch
Nationalteatern
Neverstore
Northern State [US]
Pen Expers
Peps Persson och Blodsbandet
Pernilla Andersson
Plura och Carla från Eldkvarn
Promoe
Prop Dylan
Sabaton
Sahara Hotnights
Salem Al Fakir
Shout Out Louds
Skitsystem
Slagsmålsklubben
Snook
Sonic Syndicate
Sophie Zelmani
Stefan Sundström
Stiko Per Larsson
StoneWall Noise Orchestra
Sugarplum Fairy
Svenska Akademien
The Ark
The Baboon Show
The Concretes
The Doits
The Horrors [UK]
The Plan
The Scaramanga Six [UK]
The Sounds
The Tough Alliance
The Waterboys [UK]
Thomas Di Leva
Those Dancing Days
Timbuktu & Damn!
Timo Räisänen
Tingsek
Tomas Andersson Wij
USCB Allstars
Vader [PL]
Weeping Willows
Veronica Maggio
Åge Aleksandersen

Jag avser att gå på den, och likaså Illern. Vi hade också planerat lite spel och ev grillning med pilsner eller liknande hemma hos mig. Att jag bor inom promenadavstånd från festivalområdet (de överväger tydligen att flytta den från centrum till sportfältet (även om den ligger kvar i centrum så är det promenerbart, fast inte lika "runt hörnet"), för de som är bekanta med B-stadens geografi) gör det hela ännu trevligare. Om jag inte klipper gräsmattan snart så kan man dessutom ha djungellajv på den...

Eftersom jag vet att det finns en del musikintresserade och kanske till och med en del rollspelsintresserade här, så tänkte jag höra om någon mer har planer på att gå på P&L och eventuellt är intresserade av att vara med?

Nu har jag inte clearat det här med Illern än, men jag tror att han är social nog för att vara OK med det.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Hade jag inte varit mitt inne i en flytt just då, så...

Peace and Love var vad någon borde gjort av Cityfesten och har med åren blivit vad Hultsfredsfestivalen borde vara, dvs. en festival med bra artister till rimligt pris!

Dewil

MrG

Swashbuckler
Hörde tals om den nyligen och bandutbudet lockar, men det kan krocka med andra sommarplaner... Rätt charmig blandning av mysmusik och gamla punkband. Och så är jag jättesugen på att se Hellsongs lajv...

-Gunnar (länge sedan man var på festival)

Foggmock

Myrmidon
MÅSTE DIT [ANT]

...blev min spontana reaktion när jag såg bandnamnen.

Jag ska se om det går att fixa samåkning.

Troberg

Sinister eater
Re: MÅSTE DIT [ANT]

Jag ska se om det går att fixa samåkning.
Nu vet jag inte hur transporterna är från Sparta, men från Stockholm kostar det 95 spänn med buss. Finns även tåg, flyg och väg om man föredrar det.

Foggmock

Myrmidon
Re: MÅSTE DIT [ANT]

Sparta-Borlänge är cirka 50 mil, vilket ger en bensinkostnad på dryga tusenlappen. Mellanskillnaden man sparar på att åka buss från Stockholm tappar man i vad det kostar att ta sig till och från Stockholm hemifrån, dessutom är bil frihet och man kan packa massa saker.

Gardener

Champion
Jo, såg ett par affischer häromdagen och blev rätt sugen att åka. Även om de flesta jag vill se även spelar på Yran. Är dock ganska osäker på hur min sommar kommer se ut än så länge, men jag antar att det inte är nån risk för att biljetterna blir slutsålda...

Troberg

Sinister eater
jag antar att det inte är nån risk för att biljetterna blir slutsålda...
Räkna inte med det, de har blivit slutsålda de senaste åren.

Johan K

Gammal & dryg
Schees !
Finns ju en hel del goheter där somm an vill se juh. Hade jag haft råd hade jag bannemig våldgästat dig Troberg !

/ Johan K, som för övrigt gillar att våldgästa folk

Troberg

Sinister eater
Finns ju en hel del goheter där somm an vill se juh. Hade jag haft råd hade jag bannemig våldgästat dig Troberg !
Du kanske kan samåka med någon?

Edit: Felaktig Copy-Paste som inte riktigt passade sammanhanget...

Brixton

Veteran
Jag ska dit, kommer också vara där med lite spelfolk och bo i nån lägenhet intill festivalområdet.. kunde nästan tro att det är dig vi är på väg till på den beskrivningen :gremshocked:

Troberg

Sinister eater
Jag ska dit, kommer också vara där med lite spelfolk och bo i nån lägenhet intill festivalområdet.
Är ni intresserade av att träffas och slösnacka/spela/grilla eller något sådant så hör av er.

Illern

koppariller
Re: Peace & Love ändrat/tillägg

Kikade just på spelschemat och det ser ut som om jag och sambo kommer vara väldigt upptagna ett tag innan midnatt och framåt på natten till lördagen. Härligt att det blev sent så det är så mörkt som möjligt...

Ser ut som om de flesta artister vi är intresserade av spelar på kvällen/natten fredag och lördag. Vi kommer dit under fredag dag och åker på söndag.