Nekromanti Pejlar intresset för...

tdh

Swordsman
Jag tänkte bara som hastigt pejla intresset för Indigo bland alla rollspelsmakande forumiter. Inte för spelet i sig utan för att bidra till det. Indigo är ett universalsystem (konceptet utannonseras efter min flytt på AlltidAttack.com) och produktlinjen kommer expanderas med spelvärldshäften.

Vad jag undrar är: finns det intresse för att hel- eller delproducera sådana häften från folket här? Skall jag bemöda mig med att ta fram synopsisriktlinjer för de intresserade eller är det bortkastad tid? Berätta för mig! :gremsmile:

tdh

Swordsman
Systemet utannonseras i mitten av juni, komplett med koncept och hela köret. Med andra ord, ingen länk än. Jag har dock skrivit en hel del om det i tidigare nummer av e-postfansinet Rollspelaren - du hittar detta (inklusive baknummer) på Legend.se.

Man Mountainman

Storsvagåret
Intresse finns... kanske

Det beror helt enkelt på hur bra systemet är.

Jag har inte läst "Splatter" men kommer helt klart att köpa Indigo. Om jag diggar det, så kan det mycket väl hända att jag bestämmer mig för att adapta en och annan spelvärld jag gått och klurat på till det. Att få något av dessa publicerade vore förstås skoj, så visst, ta fram riktlinjer.

Illern

koppariller
Du menar så att man skulle kunna spela i Terra Draconis med Indigoregler i stället för Terra Draconisreglerna?

Som ett exempel alltså... :gremsmirk:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Intresset är nog stort om det är så att ditt system blir bra. Jag sitter på högvis av idéer som är systemlösa nu och om då ditt system är bra så kanske jag skulle kunna använda det (så väl som jag kan använda alla nästan andra). Så enligt mig är alla nya system bra. :gremsmile:

Kör hårt!

tdh

Swordsman
Re: Intresse finns... kanske

Indigo bygger på samma princip som Splatter, men den är utvecklad, förenklad och "pedagogiserad" om man kan uttrycka det så. Min förhoppning är att de supplement (spelvärldshäften, äventyr, handböcker, fan och hans moster etc.) som görs för Indigo skall tilltala dels Indigo-spelarna men även de som spelar andra rollspel. Rent uppläggsmässigt (i häftena då, menar jag) så skiljer vi nämligen på regler och "resten". På så sätt så kan de som föredrar egna eller andra regelsystem ändå få behållning av ett bra äventyr, en spännande spelvärld eller liknande - i alla fall med minimalt anpassningsarbete. Alla dörrar öppna, jag vill inte tvinga på någon min syn på hur rollspelsregler skall fungera. :gremsmile:

Riktlinjer kommer. Har börjat fila på dem redan rentav. :gremlaugh:

tdh

Swordsman
Din önskan är min lag! [ANT]

Nästan i alla fall. Eller, i det här fallet. Typ. Se andra svar nedan för mer Indigo-info-flum-saker. :gremcool:

ANT = Almost No Text

Ackerfors

Alas, your rapids!
Okidej... [ANT]

Jag trodde det var något i stil med ett nytt Gurps som du skulle göra. :gremsmile:

Illern

koppariller
Re: Precis så! [NT]

Hmmm, varför inte? Jag är nyfiken, tyckte det stod något om att riktlinjer var på gång?

tdh

Swordsman
Mnjaejae

Det kan man väl kanske säga, men samtidigt inte. När det kommer till kritan så är det nog inte särskilt likt alls. Delvis i konceptet kanske, skall jag vara ärlig så har jag ingen vidare koll på Gurps. :gremcool: