Nekromanti Pendragon

Yoko Homo

Veteran
jag skulle vilja ha lite tips och hjälp angående Pendragon. jag funderar på att köpa nya 5th ed av pendragon samt kampanjen.
är detta ett bra köp? jag har hört så mycket gott om spelet men har nog inte riktigt fattat vad det är. jag vet ju självklart att det är ett rollspel med riddar tema i arthur sagan men mer än så är det nog inte. internet har inga bra sidor (som jag hittat) om t ex spelsystem och hur böckerna är upplagda.

Frågor
1. vilket system använder 5th ed? jag har sett att det gamla pendragon använde BRP men inte 5th ed.

2. Hur är kampanjen upplagd? är det ett stort äventyr eller är det bara en kampanjsetting? Hörde en gammal rollspelräv som pratade om att man spelade i säsonger vinter och sommar.

Skulle uppskatta om någon som spelat eller spellett pendragon kunde hjälpa mig med lite tips och info. Gärna en bra hemsida också om någon vet en som jag missat.

Tackar Yoko

Necross

Swashbuckler
1. Det är samma system som det alltid har varit. Det bygger på BRP. Plus ett system som kopplar ihop personligheten med andra värden som är väldigt underhållande (Virtues, Passions etc.) Mycket bra.

2. Det är en enda stor 432-sidor lång kampanj som det är tänkt att man ska spela från början till slut.

Läs mer här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pendragon_(role-playing_game)