Nekromanti [Pepptråd] Rolfball måste dö!

Sodivra

Champion
Rolfball, aka Chaplain, aka Fifi. Gunlugger och tonårsmongo.

I ett postapokalyptiskt New York där solen bränner människohud till aska så dör namngivna NPC som flugor, och majoriteten av dem dör skjutna av Rolfball. Nu har Rolfball och hennes motorcrossgäng stulit en leverans medicin till ett Grand Central Station i nöd, och väntar på att de ska komma och köpa loss den av henne.

Alla har fått nog. Alla vet att Rolfball måste stoppas, till och med Rolfballs spelare. Eliza är på väg med sina krigare, Errol är på väg med sin bil och med Road, aposteln från tiden innan.

Torsdags möte börjar med ett krig! Jag har aldrig spellett/MC:at ett krig förr! Jag är pepp!

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cS2BrxcWWZA"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/cS2BrxcWWZA" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Posta om du vill peppa eller berätta om ditt eget pepp!

Wilmer

Hero
FETT! DÖDA HENNE

Gör en fet karta med många jobbiga positioner att hålla. Jag brukar alltid låta ett par lirare med eldkastare (3-harm ap close messy autofire) smyga runt i flanken. Ibland öppnar gunluggern sin hjärna och gör dem till sin bitch och ibland torkar hardholdern blod och svett från sin panna och återvänder efter en hård strid för R&R i sitt nerbrända tält tillsammans med sin ihjälbrända konkubin.

Optional battle moves rockar men kräver att strider fungerar som i verkligheten: ingen tar självmord med flit. Ett lyckat slag på Hold an untendable position betyder att ingen jävel tänker närma sig din skyttgrav för de såg vad som just hände med den där snubben som satte sin fot i din kill zone.

Follow through on someone else's move är också asball. Att bara vara en i ett gäng styrt av en annan spelare verkade coolt, jag hade en som välte bokhyllor över folk and doesn't afraid of anything.

Sodivra

Champion
YEAH!!!

Fet karta, check!
Optional battlemoves, check!
Eldkastare... Hell yeah, alltså! Det får bli en check på den också.

Jag har skrivit loveletters till dem allihop. Vi läser dem, sen blir det strid. Ta en smygkik på Rolfballs: (spoiler alert!)

Rolfball
Pick three features of your campsite:
- Fortifications providing +1armor
- A road free of rubble (good escape route)
- Nasty wildlife laying in preying
- Hiding spots for ambush
- One of your supplies (ammo, food, meds)
- Something else you can think of

Now roll +sharp. On a hit, two of them is in your control. On a 7-9, the third is in control of the enemy. On a miss, one of them is in your control and two of them are in the control of the enemy.

Gud, vilken kass engelska. Till mitt försvar skrev jag det mitt i natten efter förra spelmötet. :gremwink:

Wilmer

Hero
Re: YEAH!!!

Fan vad häftigt! Du får skriva en krigsrapport här och på barf forth. Se till att något i terrängen kan brinna: ogräs som tagit över ett hus och sedan dött och torkat, en underjordisk gasledning som börjat läcka precis innan striden eller bara en good old hög med soffor i något plastmatrial som släpper ifrån sig massor av svart rök.

Se till att någon moonar mitt i striden och möjligtvis får röven avskjuten.

Sodivra

Champion

Wilmer said:
Fan vad häftigt! Du får skriva en krigsrapport här och på barf forth. Se till att något i terrängen kan brinna: ogräs som tagit över ett hus och sedan dött och torkat, en underjordisk gasledning som börjat läcka precis innan striden eller bara en good old hög med soffor i något plastmatrial som släpper ifrån sig massor av svart rök.

Se till att någon moonar mitt i striden och möjligtvis får röven avskjuten.
Du är min battlecoach, Wilmer! Det är en +2hard playbook jag just hittade på.

Nässe

Myrmidon
Fan vad fett!

Och det är RP som slåss mot RP?

Låter riktigt ball!

Vi har precis skaffat Ephaniel en armé av Space Marines och han ska väl inom kort börja röja på Ytpost och i Felicity, så jag följer detta med stort intresse :gremsmile:

Sodivra

Champion
Nässe said:
Fan vad fett!

Och det är RP som slåss mot RP?

Låter riktigt ball!

Vi har precis skaffat Ephaniel en armé av Space Marines och han ska väl inom kort börja röja på Ytpost och i Felicity, så jag följer detta med stort intresse :gremsmile:
Haha, YEAH!

De är rollpersoner allihopa. Rolfball är Chopper (ex gunlugger) Eliza är Hardholder, Errol är Driver och Road är Touchstone.

Det är DarkMystic som spelar Rolfball, och han spelar även Dust, en Hocus. Kanske till och med några av Dusts följeslagare kommer hänga med!

Sodivra

Champion

Arvidos MC said:
Fet karta, check!
Optional battlemoves, check!
Eldkastare... Hell yeah, alltså! Det får bli en check på den också.

Jag har skrivit loveletters till dem allihop. Vi läser dem, sen blir det strid. Ta en smygkik på Rolfballs: (spoiler alert!)

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Rolfball
Pick three features of your campsite:
- Fortifications providing +1armor
- A road free of rubble (good escape route)
- Nasty wildlife laying in preying
- Hiding spots for ambush
- One of your supplies (ammo, food, meds)
- Something else you can think of

Now roll +sharp. On a hit, two of them is in your control. On a 7-9, the third is in control of the enemy. On a miss, one of them is in your control and two of them are in the control of the enemy.
</div>

Gud, vilken kass engelska. Till mitt försvar skrev jag det mitt i natten efter förra spelmötet. :gremwink: </div></div>

Efter att ha tänkt efter lite så känner jag att en eldkastare puts väck hade varit ett brott mot principen What honesty demands. Det har ju aldrig varit något snack om att det finns en eldkastare i Rolfballs gäng, så det känns som jag fuskar om jag ger dom en, bara för att det är coolt. Eller hur?

Synd, det är verkligen det perfekta tillfället.

Big Marco

Läskig

Arvidos MC said:
Nu vet jag inte hur detaljerat ni har snackat generellt om de olika fraktionernas gear, men ett alternativ är att göra mostvarande loveletters fast med vad har gruppen lyckats skaka fram inför drabbningen och att lite coolare signaturvapen finns med där. Då kan alla inblandade få varsitt slag för att göra gear up inför fajten.

Sodivra

Champion

Den Upplyste Despoten said:
Arvidos MC said:
Nu vet jag inte hur detaljerat ni har snackat generellt om de olika fraktionernas gear, men ett alternativ är att göra mostvarande loveletters fast med vad har gruppen lyckats skaka fram inför drabbningen och att lite coolare signaturvapen finns med där. Då kan alla inblandade få varsitt slag för att göra gear up inför fajten.
Ja, jag har lekt med tanken, och jag har ett rustningsbrev till Hardholdern.

Faktiskt, Hardholdern, (ex savvyhead) har ett erbjudande om en prototyp mobil radio (hi-tech) i sitt brev så det kanske inte är orimligt att ge choppern möjlighet till en eldkastare? Kul!

Wilmer

Hero

Jag tänkte mig att det var Rolfballs fiender som hade eldkastaren, om hon nu har så många. Btw statmässigt så är en eldkastare ett väldigt bra vapen och det borde vara lättare att underhålla än en MG eller något. Hard moves mot folk beväpnade med eldkastare inkluderar alltid risken att bränsletanken exploderar och gör 3-harm ap area messy på den som bär den och de som står precis bredvid.

Sodivra

Champion

Wilmer said:
Jag tänkte mig att det var Rolfballs fiender som hade eldkastaren, om hon nu har så många. Btw statmässigt så är en eldkastare ett väldigt bra vapen och det borde vara lättare att underhålla än en MG eller något. Hard moves mot folk beväpnade med eldkastare inkluderar alltid risken att bränsletanken exploderar och gör 3-harm ap area messy på den som bär den och de som står precis bredvid.
Det är förstås rimligare, men det känns som att Rolfball verkligen är i underläge, och det tar emot att ge en bonus till de i överläge.

Hm, vi kan ju ta en titt på det...

Chopper + 14 bikers (small gang 2-harm, 2-armor, savage, mobile)
--vs--
Hardholder + Touchstone + Driver + kanske en milis (2-harm 0-armor) + gäng (medium gang 3-harm, 1-armor, varpå några förstås måste stanna och vakta stället)

Nej, Rolfball har det tillräckligt svårt som det är. Det första Rolfball måste göra är nog till och med pack alpha för att inte några i gänget ska sticka.

Men det blir nog ingen eldkastare. Jag märker att jag kommer in i planerandetänket, jag investerar i en bild av hur häftigt det kan bli fastän det kräver lite krångel för att få det att passa ihop. Då blir det aldrig bra. Det skulle förstås inte vara en så stor grej om det inte vore för det att det är area. (Yikes!)

Wilmer

Hero
Ang. area

Om Rolfball är så dum att hon låter hela gänget kura i samma rum får hon ta det. En AoE är ju aldrig större än den är i verkligheten! Iofs är det PvP så det är nog bättre om du låter spelarna vara jävliga mot varandra. Har de tid för ett roll+barter för att få backup ifall det finns andra gäng där ute?

Pilzefrau

hon/henne
Re: DOG HON?

Nej, den jäveln klarade sig. Jag (hardholder) med min trogne Touchstone till sergeant och ett gäng på totalt 60 pers av blandad beväpning kom till hennes läger under en motorvägsbro. Hon svarade med att armera hnadgranater på den stora last medicin hon stulit från mig och sedan fara ut och angripa ena flanken. Deras motorcykel-kavallerichock slog rätt hårt, men i slutändan räddades medicinen och alla i hennes gäng utom två-tre desertörer dödades. Rolfball själv kom dock undan, åkte till hardholdet, tog med sig en stor brandbomd vi arbetade på och åkte på självmordsuppdrag mot en annan hardholder, som också hatade henne.

Alla hatar henne.

Hon kom därifrån levande också, men med typ alla debilities ikryssade och kl 10 på harm eller så. Och alla hatar henne. Jag tror inte hon återkommer för att fortsätta vara ett problem.