Nekromanti Perfekt slag

swazze

Swordsman
Vad händer om man slår perfekt när man skjuter? När man slår perfekt i vanliga fall får väll SL hitta på vad som händer själv. Det finns väll inga sådana lite halvt mysko fummertabeller till perfekt(har inte hittat dom iaf)

Ezzy

Warrior
dubbel EI vid slängskott och automat eld ... :C| öh? är det inte två extra tärningar i skada oxå? tja... vet inte ifall det är så mycket mer...

DAKRilla

Hero
Husregler

Jag har funderat på att slå eventuella extraskador med 1T6 istället för med 1T10 vid perfekta träffar eller att den slutgiltiga skadan helt enkelt dubblas. Men att dubbla skadan känns lite trist på något sätt, medan att göra extraskadorna farligare bara inträffar om man får in en extraskada, så jag är lite osäker på vilken jag ska använda, om ens någon.

Att öka skadan med ObXT6 känns väldigt underligt eftersom skadan inte ökar propotionellt om man nu inte inför en massa krångliga regler. Att göra skadan maximal fungerar ju inte heller riktigt eftersom tärningarna är obegränsad.

Men, som sagt, så undrar jag även om det ens ska inträffa någon speciellt vid perfekt med avståndsvapen, för jag tycker att det då börjar kännas som att perfekta slag blir lyckade träffar med extra tur. Jag vet inte om tänken bakom detta är att det ska vara så, men jag tycker det är fel i alla fall. Ett perfekt slag borde ju nämligen symbolisera att man träffar precis där man tänkt sej, och jag tror inte att man "försöker" träffa någon i hjärtat t.ex. när man skjuter på någon vid avstånd utan att man mest tänker att man ska träffa den individen, eller att om man siktar kanske försöker träffa i t.ex. bröstkorgen.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
+Ob2T6 skada och dubblad PEN [ANT]

[Almost No Text]

Vid singelskott (rubrik).

Vid automateld så dubblas MEI.

Ezzy

Warrior
Re: +Ob2T6 skada och dubblad PEN

"Vid automateld så dubblas MEI."
det är EI som dubblas, inte MEI... det gäller även vid slängskott föressten..

BaRcA

Veteran
Re: Husregler

"Ett perfekt slag borde ju nämligen symbolisera att man träffar precis där man tänkt sej, och jag tror inte att man "försöker" träffa någon i hjärtat t.ex. när man skjuter på någon vid avstånd utan att man mest tänker att man ska träffa den individen, eller att om man siktar kanske försöker träffa i t.ex. bröstkorgen."

Om man är tex. Elitsoldat eller Hitman eller dyligt så kan man nog sikta i hjärtat. Kanske inte en nerpundad gangster som i hysteri efter att inte fått sin sil, börjar skjuta på allt som rör sig.

Ezzy

Warrior
EI!

:C) EldIntensitet... EldH/eldområde... alltså... du tar antalet kulor du öser iväg å delar det med antalet meter som du öser kulorna över(egentligen kanske det borde vara kvadratmeter? jaja hursomhellst) å då får du fram eldintensiteten som du sedan gångrar med faktorn som är ggr2 för perfekt ggr1 för lyckat ggr0.5 för misslyckande och ggr0 för fummel... sedan drar du bort vapnets rekyl och du har MEI (ModifieradEldIntensitet) och det heltal tärningar slår du och för varje 1 så får du en träff. men... har du inte regelboken människa? :C)

DAKRilla

Hero
Re: Husregler

Det spelar nog inte roll vad man är. Att man är skicklig med sitt vapen räcker.

Zug209_ivenhoe

Warrior
I eon ökar skadan så varför inte i neo? sen för man välja detTRÄFFOMRÅDE som ska träffas tex bröstkorg, arm.
Inte vilken extraskada man ska få in.