Nekromanti Perine

BraidsMamma

Veteran
Tja, jag skulle behöva få så utförlig info om Perine och framförallt dess huvudstad Perina till min nya kampanj.
Tack för all ev hjälp.

Re: Pereine

Information om Pereine finns i modulerna Geografica Mundana och Mundana. Utöver det som finns i dessa böcker har inget officiellt skrivits.

Landet styrs av en sanarialv som hoppade av magikratin Thalamur under det senaste kriget mot Consaber. Det råder demokrati i landet, och klyftan mellan fattiga och rika är liten. Thalamur hoppas kunna ta över Pereine i det kommande kriget, men men Pereine har stöd från Consaber samt Colonan.

Det var en kort sammanfattning.

Mvh Victor Palm

Ceram

Hero
Re: Du har kommit rätt min vän (Perina)

Jippi!

Verkar det som om det kommer bli fler kul grejer för eon i kalendern?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Angående Kalendern

Naug, nu har du ju förstört överraskningen för de små liven. Nu måste jag ju lägga till något annat istället för dina bidrag i kalendern... :gremwink:

Annars vet jag inte om det blir någonting mer Eonrelaterat, men det borde Yassilus ha koll på, det är ju han som är ansvarig.

Yep, jag har hyffsat god koll men jag kommer inte avslöja något. Det ska ju vara en (flera? :gremshocked: )överraskning. Men har ni Eon-spelare några äventyr eller sånt som ni vill dela med er av så kan ni ju slänga iväg ett PM till mig om ni känner att kalendern är rätt ställe att publicera det på.

Läs mer i min signatur.

BraidsMamma

Veteran
Re: Du har kommit rätt min vän (Perina)

man tackar, man tackar.
tråkigt nog så drar kampanjen igång om två veckor men jag får väl improvisera fram till december.

BraidsMamma

Veteran
Re: En fråga till

Sjukvården i Perina??
Finns det några sjukhus/helarplatser.
Min lillasyrras medikusmissla söker jobb i Perina i kampanjens start.
Och vad heter Misselbyar föresten??
Har dom också gulliga namn (som stenen, dalby, glitterstrand, skogsbryn osv)??

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: En fråga till

"Finns det några sjukhus/helarplatser.
Min lillasyrras medikusmissla söker jobb i Perina i kampanjens start."

Det finns definitivt sjukhus och helarplatser. Har man det riktigt bra ställt kanske man till och med kan ta sig in sanarikvarteren och köpa deras magiska tjänster.
Men det är oftast billigare och lika bra med ett helt vanligt bandage :gremwink:

/Naug

Pendragon

Swashbuckler
Re: Dalby är faktiskt rätt gulligt pittoreskt (OT)

*tänker tillbaks på söta flickor, härliga sommarfester och sköna dopp i stenbrottet*

/Joel - nostalgisk