Nekromanti Permanent teleportation

Jokimmolator

Veteran
Ett inlägg nedan fick mig att ställa frågan: Vad innebär det om man gör effekten Teleportera temporär? Jag tyckte mig urskilja nedan att det skulle vara möjligt. Går det alls att temporära den? (har ej Mygi och Mastik här) Effekten har (väl) varaktighet: momentan från början, och med det antar jag att det innebär att det hela går på ett ögonblick, men hur skulle det vara om man hade varaktighet temporär på det hela? Vore det så att själva transporten skulle ta en minut då?

Följdfrågor: Kan man provisorisera eller permanenta det hela? Det skulle väl bli roligt, för då skulle ju transporttiden bli oändlig... Hejdå med det offret! För man passerar väl inte mellanliggande utrymme med Teleportera? Därför skulle ju en person som man la en permanent teleportation för alltid försvinna till en skum ataxotropisk meta-dimension eller nåt! Vilket kanske inte vore helt fel... /images/icons/devil.gif

Eller är det så att denna effekts varaktighet är någonting helt annat än själva transporttiden kanske?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Sorry to ruin your fun...

... men det är som så att effekten 'teleportera' kan varken temporaliseras, provisoriseras eller permanentas. Det är så skrivet i M&M. /images/icons/clever.gif

/Naug

Jokimmolator

Veteran
Re: Sorry to ruin your fun...

Jaså dåså. Då var det väl jag som förvirrades av ett inlägg i nedanstående tråd där det stod:

Exempel:
Teleportera (1) med Beröring (1), Avstånd (1) och Temporalisera (1).

I grund fyra slag med Ob1T6 mot besvärjelse. Räckvidd 30 meter, ett mål, varaktighet 1 minut.

Jag vill ha räckvidd 60 meter, 1 meters radie, varaktighet 2 minuter.

Ovanstående citerat från Sabelkatten.

Sabelkatten

Swordsman
Jag hade inte boken tillgänglig heller...

Jag tog bara den första effekten jag kunde komma på med räckvidd: personlig och varaktighet: momentan.

Fast i teorin så skulle en portal egentligen vara "Teleportera" med areaeffekt och permanent varaktighet.

/Henrik

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Jag hade inte boken tillgänglig heller...

Näe, det vill jag inte påstå. Teleporteringen innebär att en person eller ett föremål drabbas av en effekt, medan portalen innebär att man skapar ett föremål med vissa egenskaper. Rätt stor skillnad om jag får säga det själv.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Sabelkatten

Swordsman
Re: Jag hade inte boken tillgänglig heller...

Näe, det vill jag inte påstå. Teleporteringen innebär att en person eller ett föremål drabbas av en effekt, medan portalen innebär att man skapar ett föremål med vissa egenskaper. Rätt stor skillnad om jag får säga det själv.

Nej, tänk efter:

Portalen för så att den som går igenom den förflyttas till en annan punkt. Alltså teleporterar portalen den som går igenom den. Portalen har en area (alltså areaeffekt) och den är permanent men kan inte ändras.

Ett magiskt föremål med teleportering och en generator skulle fungera som en portal, bortsett från att den är envägs och kan gå vart som helst varje gång man använder den.

/Henrik

Del'Amarth

Veteran
jag trodde inte portaler kunde göras permanenta?

jag trodde inte portaler kunde göras permanenta.
har ingen mm här.

ps. inte min mening att låta tyken