Nekromanti Person / personer sökes för rollspelsdemonstration

Sverok stockholm söker dig som kan tänka dig att visa upp rollspel för ett gäng ungdomar från blåbands ungdom.

Du får 5 timmar på dig att förklara och spela rollspel med dem på en kursgård utanför stockholm.

när? lördagen den 18 februari mellan 09.30 och 15.00

Resa och mat + ett valfritt spel som ni vill spela står Sverok Stockholm för!

Om du är intrsserad hör av dig till Marcin Kucharski på:
marcin@sverok.se eller
0707-488619 (efter 17.00)

Sveriges Blåbandsungdom är en barn- och ungdomsorganisation som arbetar för helnykterhet och att det ska finnas bra och roliga, drogfria aktiviteter för unga att välja på i samhället

http://www.sbu.nu/

/Anders

Rickard

Urverk speldesign
Re: Person / personer sökes för rollspelsdemonstra

"I had a number of goals when planning the events five hours:"
Jag gillade verkligen dina mål. Har du spelat med nybörjare tidigare eller är du såpass smart (jämfört med mig) att du klurade ut det här utan någon sådan erfarenhet?

"Instead I created a system where you drew four pieces of paper containing different parts of you character like 'personality' and 'appearance'."
Ah, gillar sådana system för nybörjare. Alltså "Plocka vad du vill och använd som stöd"-system.

"'Girls seldom like /.../ great focus on violence and sexual stereotypes. They want stories about relationships' /.../ I was so wrong. It started when choosing weapons. /.../ Hmmm.....Ok, everyone wants big guns. Munchkinism is natural...".
Haha! Klockrent! :gremsmile: Jag önskar att jag fick chansen att spel(led)a mer varierade grupper, än de jag är van vid. Antar att jag får vara mer aktiv vid konvent. Spelskapare borde ha demospel som drop-in vid konvent, tycker jag. Jag själv har lärt mig en hel del från att rollspela mina egna system med helt nya grupper. Man får ta del av helt nya synsätt och hur folk kan (miss)tolka reglerna.

/Han som tycker att en spelomgång där man skrattar blir nästan alltid ett lyckat spel

Havoc

Swordsman

Jag gillade verkligen dina mål. Har du spelat med nybörjare tidigare eller är du såpass smart (jämfört med mig) att du klurade ut det här utan någon sådan erfarenhet?
Inte på det här sättet. Jag har spelat rätt mycket med nybörjare i min egen ålder (nu 26) under de senaste åren, men då brukar jag styra det hela till till en helt annan spelstil. Den här gången valde jag att i grunden utgå från vad jag själv gillade i den åldern, och därifrån under spelet anpassa mig till vad som verkade funka. Exempelvis var jag inte alls säker på hur de skulle reagera på min första detaljerade beskrivning av hur en fiende sprängdes i småbitar så att köttslamsorna rann längs väggarna. Man kan ju säga att det inte direkt minskade deras våldstendenser :gremgrin:

Johan K

Gammal & dryg

En första spontan tanke är ju när jag läser detta är ju att det verkade skitskoj att lira med dessa tjejer !
Har liknande erfarenheter när jag SL:at nybörjare. Det är mycket energi, mycket skratt & stor inlevelse i rollerna faktiskt. Så man får ju nästan en egoboost som sl när man lirar med dessa !

Måste ju åxå säg atatt du gjorde ett bra väl med äventyren de 7 mutanerna. Det äventyret vart ju ohemulskt skoj att lira !!

Havoc

Swordsman

Det var skitskoj!

Hörde mig för lite på mutantforumet vilket äventyr som de ansåg skulle passa bäst. Har inte spelat så många av dem.