Nekromanti Phobia

BraidsMamma

Veteran
Har det hänt nåt på neogames phobiafronten?
Jag har väntar länge och det verkar hända nada...
När kommer spelet ut?

någon som vet?

chrull

Stockholm Kartell
till jul

har det sagts tidigare.

marco har dessutom hotat med otrevligheter (för nallos del) om det inte kommer under 2004.

men ska de hinna klart tills dess borde de väl sätta igång och meddela hur det går.

nu tycker jag är ett bra läge och berätta om det iaf ser ut som de kommer dyka upp iår.

eller blir det gothcon nästa år? :gremgrin:

chrull

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: till jul

Efter vad Marco Behrman sade här kan jag knappt vänta på att Phobia skall komma. Vet ungefär nada om det, men detskräckrollspel är ju alltid intressanta. Finns alltid något att hämta ifrån dem till spelledande - även om det blir inom andra rollspel (för jag anar att Neogames kör vidare på sin regelmotor - som jag tyvärr inte står ut med :gremfrown: )

Jake Steele

Warrior
Ni som ska gå på NeoGames releaseparty för EON III imorgon (lördag) kan ju se till och fråga, tjata och pressa dem att få Phobia klart till jul.

-A

Blasphemy

Swashbuckler
Här kommer ett lass med dåliga nyheter...

Phobia kommer inte till Jul... Kanske till GothCon men det är inte helt säkert. Eon III tog mycket tid och Phobia behöver fortfarande en hel del arbete på sig för att bli bra.
Spelet har i alla fall blivit uppstrukturerat och det ser mycket lovande ut.

Vi anstränger oss till det yttersta för att det skall bli logiskt men samtidigt spelbart – därför hålller Mythosen på att putsas upp, skrivas om en aning. Dessutom har vi kallat in lite experthjälp.

Vi har bland annat tagit hjälp av en person utbildad i psykiatri, en kvinna som läst kriminologi samt en VÄLDIGT ockult insatt person (fd medlem i Dragon Rouge bland annat).

Dessutom håller vi på att fundera på den visuella biten – hur bilderna skall se ut och liknande. Mest troligt blir det fotokollage och inte illustrationer. Men detta är fortfarande under utveckling.

Så saker rullar på... om än i maklig takt...

Jake Steele

Warrior
Inte fotocollage! Snääääällla....

Spontant tycker jag att illustrationer vore att föredra, det kan vara svårt att få fotocollage att ge samma stämning. Det är i alla fall mitt intryck utifrån N2.

Så snääälla, inte fotocollage. Illustrationer gärna i Gustav Doré stil.

-A

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Inte fotocollage! Snääääällla....

Det går att använda foton i rollspel på andra sätt än i N2.

Personligen tror jag att ett nutida skräckspel som Phobia skulle må bra av foton om det görs på rätt sätt.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"...en VÄLDIGT ockult insatt person (fd medlem i Dragon Rouge bland annat). "

Så rollspelsockultism blir alltså mer skrämmande om den liknar den ockultism som utövas av våra egna ockulta organisationer? :gremsmile:

Vad är egentligen "Dragon Rouge"?

Blasphemy

Swashbuckler
Nja om det blir mer skrämmande vet jag inte. Men eftersom Phobia utspelar sig i vår värld och till stor de bygger på mytologier från den så är det ju lämpligt om de ockulta inslagen hör samman till vår värld (skillnaden är ju dock att magi och liknande fungerar i Phobia).

Dragon Rouge är ett ockult sällskap som sysslar med allt från wicca till tja gudarna vet vad. De är dock relativt seriösa – och tja det dräller ju inte med ockulta sällskap i Sverige.

Bunny

Crazy like a fool
Re: Länkat

<blockquote><font class="small">Citat www.dragonrouge.net:</font><hr />
Kabbala, kliffot och den goetiska magin av Thomas K. finns nu att köpa. Boken beskriver kabbalans symbol "Livets träd", sefirot och de tjugotvå stigar som motsvarar aspekter av människans psyke. Som den första boken i sitt slag beskriver Kabbala, kliffot och den goetiska magin även "kunskapens träd", kliffot och de tunnlar som löper genom tillvarons skuggsida. Boken tar upp det ondas problem, symboliken bakom Lucifers fall och människans självskapelseprocess enligt den kabbalistiska filosofin, samt ger exempel på ritualer, meditationer, magiska övningar och ockulta korrespondenser. [/quote]

Wohoo, verkar ju vara värsta såsboken till Kult ju... :gremlaugh:

EchonCique

Hero
Re: Inte fotocollage! Snääääällla....

Det går att använda foton i rollspel på andra sätt än i N2.

Personligen tror jag att ett nutida skräckspel som Phobia skulle må bra av foton om det görs på rätt sätt.
Baserat på vad jag sett tidigare från Neogames så borde ni verkligen undvika att använda foton.

Sedan fick du mig att skratta när jag läste:

.. en VÄLDIGT ockult insatt person (fd medlem i Dragon Rouge bland annat).
Den beskrivning av DR du ger är motsatsen till det intryck och berättelser jag fått berättat om just detta sällskap. Inkluderat folk I DR, före detta medlemmar av DR eller närstående till medlemmar i DR. Men visst, kör hårt.

entomophobiac

Low Prep High Play
Mest troligt blir det fotokollage och inte illustrationer.

De facto är också fotokollage illustrationer, men ordmening är inte vad vi diskuterar på det här forumet.

Hur som helst hoppas jag att kollagen inte ser ut som de i NeoTech 2 som enligt är bland det fulaste som finns i ett rollspel. Inte heller de oinspirerade hobbyfotografierna vi såg i Parabellum.

Kort och gott: överlåt det i så fall till någon som kan det.

Krellh

Warrior
De är dock relativt seriösa...
Människor som baserar en del av sina riter och annat kring Castanedas texter om Don Juan har ju jag personligen rätt redigt svårt att ta på allvar :gremwink:
(Castaneda, och hans texter om schamanism, visade sig nämligen vara den förmodligen största bluffen genom religionsforskningens historia)

Sen måste jag vara lite mer besserwi....f'låt, messeschmitt, och påpeka att wicca är en religion som inte ska blandas ihop med det ockulta sällskapet Dragon Rouge - även om DR har norpat åt sig en del av det som Gerald Gardner kläckte ur sig.