Nekromanti Phoff!

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Fuck, vad cool!

Läser du Terry Pratchett? I så fall vore det fett med lite illustrationer inspirerade av det. Bibliotekaren vore najs, liksom de pratchiska trollen; varför inte stadsvakten... =)
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Tjenare,

njae inte så mycket...
Har du några sjyssta att rekommendera?
Tack!
Tänkte göra någon slags traditionell bild till helgen för att sälja och donera pengen till rymdforskning, där kanske en pratchett hade varit sjysst?

Ha det!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Per Folmer said:
Tjenare,

njae inte så mycket...
Har du några sjyssta att rekommendera?
Tack!
Tänkte göra någon slags traditionell bild till helgen för att sälja och donera pengen till rymdforskning, där kanske en pratchett hade varit sjysst?

Ha det!
Jag har inte läst dem alla, än, men jag rekommenderar annars alla Pratchett-böcker. =) Men nu, ska man rekommendera något så ska man väl rekommendera Discworld-romanerna främst. Kika här, där har du dem alla. Varför inte börja från början och checka The Colour Of Magic (Magins ljus). Annars är den första boken om häxorna, Wyrd Sisters (Häxkonster), hur rock n roll som helst.

Förövrigt tror jag att Pratchett passar bra för ändamålet.

Hans senaste icke-Discworld-roman, The Long Earth, är förövrigt en Sci-Fi-roman som han skrivit tillsammans med Stephen Baxter. Den verkar urgrym. Har beställt den, of course. Det finns massor av artiklar, videos osv med teasers, trailers osv. ifall du är nyfiken. Här är en av dem. =)

Good Omens är en annan samarbetsbok som är sjukligt bra. Helt briljant om du frågar mig. Den tillhör inte heller någon serie (även om alla Discworld-böcker är fristående är de olika karaktärerna återkommande).
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
solvebring said:
BTW!

Paul Kidby är en av Pratchett's mest framstående huvudillustratörer. Kolla in fliken Studio för att se arbetsprocesser och sådant. Skitnajs.

Likaså Josh Kirby. Han är dock död, tyvärr. Dog tydligen 2001.
Tackar!
Ska ta mig an Good Omens förr eller senare, hade den svenska versionen från bibblan här (tjejen lånade hem den) men jag ska läsa originalet tänkte jag.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Per Folmer said:
solvebring said:
BTW!

Paul Kidby är en av Pratchett's mest framstående huvudillustratörer. Kolla in fliken Studio för att se arbetsprocesser och sådant. Skitnajs.

Likaså Josh Kirby. Han är dock död, tyvärr. Dog tydligen 2001.
Tackar!
Ska ta mig an Good Omens förr eller senare, hade den svenska versionen från bibblan här (tjejen lånade hem den) men jag ska läsa originalet tänkte jag.
Gört! Suveränt skojig bok, helt klart.
 
Top