Nekromanti Pillar lite noir

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Shit... Det var längesedan jag gjorde det här nu.
Hur som haver, vi vill alla vara Mignola någon gång då och då. Så här blev den. Orkade inte göra en bakgrund även om jag var inne på det - sket sig som attan med det.

Edit: Klämmer in en till med bakgrund. Klämmer in en till...
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,711
Location
Rissne
Skrev det på fejjan också, men den här är ruggigt snygg. Helt klart Mignolastil, hänns som nåt du behärskar ganska bra - tänker på den förra mignola-liknande bilden du visade upp, vars främsta problem låg i färgläggningen med gradienter. Här funkar färgerna MYCKET bättre.

Nu blir jag sugen, igen, på att använda dig till något...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
krank said:
Skrev det på fejjan också, men den här är ruggigt snygg. Helt klart Mignolastil, hänns som nåt du behärskar ganska bra - tänker på den förra mignola-liknande bilden du visade upp, vars främsta problem låg i färgläggningen med gradienter. Här funkar färgerna MYCKET bättre.

Nu blir jag sugen, igen, på att använda dig till något...
Tack! Ska försöka få tid på att öva lite mer på detta. Ja, det är helt klart en stil jag trivs att arbeta med.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Fixat lite med den nu och bland annat ordnat upp färgerna på ett enligt mig trevligare sätt. Vet att huset i bakgrunden är helt åt helvete men jag orkar fan inte med det. ... Ska nog ta och plugga de där jävla perspektiven som jag inte tagit i med tång på flera år. :gremtongue:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Det är nog det bästa jag sett dig göra. Ärligt talat så känns det här faktiskt som potential och att du verkligen borde börja lägga riktigt med tid på det här med att rita.

Komposition och hur poser är vad du borde jobba mest med, så att bilderna blir mer spännande.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Eksem said:
Det är nog det bästa jag sett dig göra. Ärligt talat så känns det här faktiskt som potential och att du verkligen borde börja lägga riktigt med tid på det här med att rita.
Tackar så mycket. Värmer att göra.

Eksem said:
Komposition och hur poser är vad du borde jobba mest med, så att bilderna blir mer spännande.
Jo, det har du så rätt i. Jag tänkte detsamma igår att: "Fan, jag måste få in rörelse i mina bilder så att det händer något i dem." Det gör hela saken så väldigt mycket svårare eftersom jag knappt fixar de här lugna bilderna på en duglig nivå, men jag ska försöka att studera lite Miller och Mignola och kolla på actionbitarna i deras bilder.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Borde sova, istället har jag tecknat lite. ... Någon flum snubbe med svärd och goggles. Han typ... liftar eller nåt! :gremgrin:

Gillar inte min "runda" stil. Den är för ren och fjollig. Måste försöka lära mig att kanta till det mer och göra det mer "skitigt" liksom. Det är ju det som är gött med Mignola... Att det är skitigt och hårt som sten. :gremlaugh:
Det gillar jag!

... Får försöka att bara hitta ärkematta kolörer också.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
solvebring said:
En till, en springande snubbe
Snyggt, men lite konstigt. Det är verkligen fart och fläkt i bilden, men vad håller karln på med? Hans pose liknar en superhjälte i färd att skjuta blixtar på nån skurk, men det intrycket förstörs sedan av hans säckiga jeans och tröja =)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Möller said:
solvebring said:
En till, en springande snubbe
Snyggt, men lite konstigt. Det är verkligen fart och fläkt i bilden, men vad håller karln på med? Hans pose liknar en superhjälte i färd att skjuta blixtar på nån skurk, men det intrycket förstörs sedan av hans säckiga jeans och tröja =)
Hahaha! :gremlaugh: Okej, point taken. Fast tja, jag tycker trikåer är fett löjligt så det kan hända att mitt undermedvetna överdriver åt andra hållet. Får jobba på det där. Om jag lyckas få till en kantigare stil så kanske inte kläderna ser så lumpbod ut?

Kort sagt, tack för kritiken, jag behöver sannerligen öva på allt var rörelser heter.
 
Top